Marathon Rotterdam 2013

Het verhaal was al lang geschreven maar nog niet gepost. Toch moet het natuurlijk geplaatst worden dus hier het verhaal

En daar gingen we weer, zou ik voor de 8ste keer de eindstreep halen in Rotterdam???  Zaterdag middag startnummer opgehaald en het eerste wat mij opviel was het oranje shirtje, het mooiste shirtje ooit in mijn Rotterdam marathon leven. Fleurig en tot in detail mooi gemaakt. Maar goed, daar loop je nog geen marathon mee uit.

Nee met nieuwe mooie Nikies in Koninklijke blauw met Oranje bovenkant en veters daar moest het wel mee gaan lukken. In de aanloop naar deze dag had ik met Els (dorpsgenoot) afgesproken om samen op pad te gaan. Zij wilde graag rond de vier uur binnen zijn en dan het liefs 3:59:59.

Groeps foto

Rond acht uur vertrokken we richting de stad en in de grote kleedruimte zag ik al snel wat bekende, de broers Piet en Henk, en John en Ans en Kitty. Hier na even naar de Doelstraat voor een ontmoeting met vele bekende waaronder Pim en Yvonne.  Na diverse knuffel momenten en groepsfoto was het tijd om het start vak in te gaan.

Het knuffel momentje met Yvonne

Het zou de eerste mooie zomerdag worden met temperaturen boven de 20 graden maar voor de start was daar weinig van de merken. Nou en daar was hij weer Lee, nee we lopen ook dit keer niet alleen. Knal en daar gaan we weer, in een grote menigte over de startlijn en proberen ons tempo te vinden. We liepen een stukje voor de 4 uur Pacer uit en vertelde tegen Els dat we gewoon proberen om de Pacer voor te blijven.

Els en ik

We liepen constant een tempo van rond de 5.35 de kilometer en er stond opvallend veel publiek langs de kanten. Bij de Slinge was het ook een drukte van jewelste en mij Ahoy stonden Pim en Yvonne weer. En kwamen we aan bij het 23 kilometer punt waarna ik een sanitaire stop moest maken. Ik zei tegen Els “ga maar door, ben zo weer terug” nou dat laatste was dus niet zo.

Ik voelde een blaar opkomen, en wanneer dat gebeurt gaan er irritante signalen naar je bovenkamer. Toch hield ik de moed erin en vlak bij de Blaak tunnel zagen Els en ik elkaar nog een keer, ik maakte een hand gebaar van GAAN. Ze luisterde uitstekkend want bij mij ging het steeds iets langzamer. Bij de 30 km had ik er schoon genoeg van, kramp in mijn kuiten en het was prachtig weer. Toch was er iets wat mij deed besluiten om die eindstreep te halen, dus ploeteren en niet teveel nadenken. Tijd deed er niet toe en zo liep ik gedoseerd verder.  Kwam Rowdy en Bert tegen onderweg (andere dorpsgenoten), Rowdy liep zelfs nog even gezellig met mij mee. Na 38 km leek de kramp wat weg te ebben waarna de snelheid iets hoger was en ik zo naar de Coolsingel liep, daar zag ik Bjorn weer en als je hem ziet is het bijna rechtsaf en eindsprint om die medaille te mogen ontvangen.  

KittyraarpersoonAn

Mijn 4.28 tijd deed er niet toe maar ik was tevreden, ook Els was tevreden zij liep haar tweede marathon in 4.06 en had een vette PR. Het was weer een stralende dag, volgend jaar maar weer eens proberen daar in Rotterdam.

Pim nog bedankt voor de foto’s

9 reacties op Marathon Rotterdam 2013

  1. Kitty zegt:

    Leuk om weken na de marathon nog een verslag te lezen…! Verlang weer even terug naar die mooie ’s zomerse dag, waarop je met blaar en al toch maar weer een marathon wist te finishen!!

  2. ruud zegt:

    Was een mooie dag daar in R’dam Ries, echt om van de genieten met een stukkie rennen. Je hebt die Koolsingel toch weer bereikt, proficiat hoor. Zal mij nooit lukken, een 8e keer dus…..
    Maar, even voor nu: beterschap met de blessure; hopelijk toch snel weer op de been voor nieuwe (loop-)avonturen

    • Rich@rd zegt:

      Dank je wel Ruud, komt goed. Nu even looprust maar ik kom terug hoor en volgend jaar ga ik natuurlijk het RoPaRun avontuur ook weer aan. Maar ook andere loop avonturen zullen ontplooit worden.

  3. keesdeloper zegt:

    Die heb je weer mooi in de knip. Lekker relaxt

  4. Jan zegt:

    Het blijft altijd een prestatie om een uit te lopen, die warmte had ook niemand op kunnen trainen.

  5. RunningHans zegt:

    Ha Richard. Het was ook warm hoor die ene dag in april en dat hakt er flink in. Respect dat je hem hebt uitgelopen. Toch al weer nummer 8.🙂

  6. Dag blogger,

    Wij geven altijd zo hoog op over onze Leiden Marathon. Gewoon omdat wij er trots op zijn zo´n mooie loop te mogen organiseren in een mooie historische stad en een typisch Hollands decor.

    De Leiden Marathon is ontstaan uit lopers. Nog altijd denken wij vanuit dat perspectief als wij beslissingen nemen. De toeschouwers zijn leuk voor de lopers en niet alleen voor die paar toppers. Nee, onze gastvrijheid hier in Leiden e.o. strekt zich uit naar iedere deelnemer.

    En dan jij. Jij bent meer dan gemiddeld geïnteresseerd in een hardloopevenement. Jij beschrijft wat je ervaart, wat je meemaakt bij het hardlopen. Veel mensen genieten van jouw verhalen. Dat spreekt ons erg aan. Daarom willen wij jou van harte uit uitnodigen om eens te horen wat wij in Leiden gaan doen met de 25e editie en het NK Halve Marathon in huis.

    Wij willen jou “Leiden” van binnenuit laten zien.
    Waar is die start? Zo maar een plekje? Waar is de finish? Zomaar een plekje? Wie zijn dat nou, die mensen van de Leiden Marathon?

    Wij pretenderen niet de mooiste te zijn, niet de grootste, maar wel gewoon een hele leuke…

    Vind jij het leuk om bij ons op de koffie te komen? Collega-blogger Running Ronald (Ronald Meijer), is onze co-gastheer. Hij heeft al jaren “iets met Leiden”.

    Ik nodig jou van harte uit om met jouw bloggenoten aan te schuiven bij onze lunch in het Koetshuis de Burcht op zondag 29 maart om 13.00 uur. Dan vertellen wij je wat en laten een en ander zien.

    Ik zou het erg leuk vinden als je erbij zou zijn. Stuur even een mailtje ter bevestiging naar Cécile Burghouwt: cecile.burghouwt@marathon.nl.

    Hopelijk tot de 29e.

    Hartelijke groeten,

    Tjeerd Scheffer
    Leiden Marathon, voorzitter

    • Richard zegt:

      Beste Tjeerd, sorry voor mijn ontzettende late reactie, ik heb voorheen diverse marathons gelopen en heb er altijd erg van genoten tot ik een scheenbeen blessure kreeg en toen deze weer was genezen was ben ik weer gaan trainen. Helaas miste ik het plezier van voorheen en heb ik “tijdelijk” mijn hardloop schoenen aan de wilgen gehangen. Maar ben wel trots dat ik uitgenodigd was om gezellig deel te nemen aan dit samen zijn. En tja Running Ronald, Hardlopende Boer en Richard v/d Klis waren natuurlijk ook oude bekende van mij. Wie weet tot ooit als ik het licht weer ga zien en het plezier weer ga oppakken.
      Met vriendelijke groet,
      Richard Leeuwis.

Geef een reactie

