Trail By The Sea.

Wow, weer een nieuwe dimensie in mijn hardloop bestaan. Het is de laatste maanden best rustig geweest met hardlopen. Trainen, trainen  en nog eens trainen en geen hardloop evenementen op stapel  tot gisteren.

Had verhalen gehoord dat de Trail By The Sea best leuk was vorig jaar dus besloot ik me daar ook eens aan te gaan wagen. Maar naarmate de trail steeds dichter bij kwam begon er ook een spanning te groeien of ik het wel zou aankunnen. Ik werd onzeker, maar kreeg een positieve impuls waardoor ik dacht “kom op, we gaan er voor”.

En zo liep ik gisteren het Strandpark De Zeeuwse kust binnen om aan nieuw avontuur te beginnen. Na binnenkomst was het een leuk weerzien van vrienden, zo zag ik Claudia en Arnold gelijk bij binnenkomst en kwamen Coq, Gerard en Hans ook al snel binnen en tegen half elf was daar Ingrid. Had een warme kleding advies opgevolgd en natuurlijk zaten daar ook handschoenen bij, maar helaas was het er maar een en de andere een sok. Gelukkig had Ingrid nog een handschoen bij en nog wel een linker (had zelf dus een rechter😉.Coq, ik, Ingrid en ClaudiaNiet veel later liep iedereen gemoedelijk naar de start op het strand van Renesse.  Een brede strook op het strand werd gevuld met allemaal relaxte lopers.   Zo relaxt als de lopers waren zo opgefokt was het weer deze dag.Gerard ik Ingrid CoqDe start sirene klonk en daar begon mijn avontuur. Ik liep samen met Ingrid en Gerard over het strand met de wind lekker in de rug wat ons met gemak voortstuwde.  Al snel liep ik vooruit om even mijn eerste noodstop te maken en daarna sloot ik weer bij Ingrid aan tot we het tweede stuk strand op gingen en er rustig vandoor ging en Gerard weer tegen kwam. Samen met Gerard liep ik soepel door de duinen en was het genieten van de vele vergezichten. Zo door de duinen en bossen waren er weinig problemen met de wind.bergjeopNa 14km de tweede drankpost waar we Jacqueline tegen kwamen, een knuffel en een gezamenlijk foto. Alles ging gemoedelijk en iedereen was gewoon rustig, even je tijd nemen om wat te drinken en te kletsen met de vrijwilligers die ondanks de kou veel warmte uitstraalde en het ook gezellig vonden. Ook nam ik hier een AA gelletje wat mij goed smaakte, van Jacqueline kreeg ik er ook nog een mee voor onderweg (Nog dank je wel daarvoor Jac)

Na deze stop kwam er een pracht route door de bossen van een kleine 7 kilometer waar veel pieken en dalen inzaten, zoiets als de buitencategorie zeg maar. Maar ik kon me goed staande houden en zo kwamen we aan bij de drankpost op 22 km. Weer een gelletje (nou nou) en een lekker flesje drinken.fotorunnerOpvallend dat het nog zo makkelijk ging maar ook daar komt wel eens een einde aan want nadat wij bij drankpost km punt 27,5 mijn laatste gelletje en sapje nuttigde ging het mooie er snel van af en moest ik rond kilometer 29 Gerard vaarwel zeggen (maar super bedankt nog, was gezellig).

Nu begon het echt zwaar te worden, met nog drie strandstukken en een paar natte poten was het slotakkoord er een om te mogen vaststellen dat deze debuut trail echt wel zwaar was. Had inmiddels weer een pact gesloten met Simone en Marco Heestermans. Simone kreeg geregeld kramp in haar bekken en hamstring (tja in al mijn andere verhalen komt het woord kramp altijd voor maar dan bij mij dus …. Dit keer niet🙂.vlagHet eerste”strand” stuk was op de rand van een onderwater staand gedeelte, en dan kom er plots een moment dat er een keuze gemaakt moet worden of rechts of links door het water. Maar zowel links als rechts bezorgde je natte voeten.

Of te wel de laatste twee strand delen met natte voeten en een harde wind die de sneeuwvlokken tot hagelsteentjes maakte en zich hard op je gezicht lieten slaan was toch het einde, jawel het einde van een geweldige trail waarin alles zat wat ik van te voren niet zou hebben durven voorspellen en het nog te volbrengen ook.

Het was geweldig, organisatie en al die vrijwilligers die ons voorzagen van heerlijk drinken en de nodige opkikkers dankjewel voor de goede zorgen, het was de kers op de taart.

Na afloop nog even gekletst, gedoucht  en gekletst en hop naar huis waar om 23.00 uur de ogen moe maar voldaan dicht vielen.tbts medaile

8 reacties op Trail By The Sea.

  1. Is een stuk zwaarder dan een gewone rechttoe rechtaan marathon.

  2. Jacqueline zegt:

    Fantastisch goed gedaan. Leuk je even te zien en aan te moedigen.

  3. Ruud zegt:

    Was wel een zware trail om je debuut te maken, dus gewoon prima gedaan om te voltooien; proficiat!

  4. RunningHans zegt:

    Dit was een zware hoor. Pff. Iedereen die hem uitloopt is een held. …. Gefeliciteerd met deze prestatie

  5. Claudia zegt:

    Super gedaan op je eerste trail. En fijn dat kramp weg bleef, loopt toch stuk makkelijker. Was een gezellig dagje Zeeland.

    liefs Claudia

  6. Het was een mooie trial Richard. Bedankt voor de gezellige kilometers. Sorry dat ik doorliep Richard

  7. Rowdy zegt:

    Top Richard, mooie plaatjes en een mooie medaille. Wie weet haal ik dat ook nog eens😉 Het lijkt me wel erg zwaar die Trail, flink afzien maar ook een ongekend voldaan gevoel achteraf.. Hardloopgroet, Rowdy

Geef een reactie

