Actie tijdens première film De Marathon

Op 8 oktober was de eerste vergadering van ons RoPaRun team RTZN voor de 2013 editie. Voor ons team zal deze run een extra tintje hebben want het word de eerste lustrum.  Er werden weer vele ideeën geopperd om geld binnen te halen voor de stichting RoPaRun. Deze stichting is er voor de zorg voor mensen met kanker.En de eerste acties is inmiddels een feit. Want gisteren was het eindelijk zover de première van de film De Marathon in Cultureel centrum Landvast in Alblasserdam.

De film De Marathon gaat over vier oer Rotterdammers van boven de veertig die om hun bedrijf te redden de Rotterdam marathon gaan lopen.

Iets na vijf uur kwam Kevin met Tante Toos voorrijden bij mij thuis om ongeveer 15 vuilniszakken met dopjes brengen voor de Blinde Geleide Hondenfonds in België.  Tijdens de eerste vergadering Kreeg ik ook vele zakken met dopjes van Jolanda en van andere leden kwamen ook wat kleinere zakjes. Geweldig bedankt allemaal.Na het uitladen gingen Kevin en ik naar Landvast om Tante Toos een pracht plaatsje te geven voor de ingang.Iets voor zeven was ik terug en Rob was er al, Ton (De Toneelmeester van Landvast) had de loopbanden al opgesteld. Bakkie koffie en Ines en Bernhard stonden nog in de file. Maar ook zij waren op tijd om rond half acht te gaan hardlopen op de band terwijl de bezoekers (Men@Landvast) binnen kwamen.

Bernard die geveld was door de griep zag af van de loopband maar nam daarvoor in de plaats de collectebus ter hand en er kwamen leuke  donaties binnen.  Iets voor 8 uur kwam Wethouder Veerman ook nog even op de loopband staan maar wij hardlopers waren van mening dat de Wethouder het beter bij de vierdaagse van Nijmegen kan houden want in een relax tempo maakt hij zijn tijd vol.Acht uur klaar, op de bios in want wij waren klaar voor De Marathon. De film was echt geweldig, echte Rotterdamse humor, gevloekt wordt er bij de vleet maar het verhaal kent ook een andere kant. Zo merkte ik op dat er onwijs veel gelachen werd maar dat het ook muis stil kon zijn. Super om de opnames te zien die gemaakt zijn tijdens de Rotterdam Marathon want zeg nu eerlijk,  Rotterdam heeft het gezelligste publiek langs de route van Nederland. Tja ik had nog veel meer kunnen vertellen over deze film maar zien is meer de moeite waard .Na afloop was er bier proeverij en de Rotterdamse bitterbal en ook de RoPRun Bussen waren aanwezig. Nog even na gekletst met Ines, Bernard en Kevin die daarna huiswaarts gingen en Rob en ik aan het bierproeven begonnen. Ze smaakte prima en we konden bijna meehelpen met afsluiten.

Wat de actie opgeleverd heeft weten we nog niet maar morgen zal dit waarschijnlijk bekend zijn. Hierbij willen wij Landvast bedanken dat ons team deel uit mocht maken van deze avond.

9 reacties op Actie tijdens première film De Marathon

  1. Quibi zegt:

    Super, dat je je ook komend jaar weer inzet voor de RoPaRun!

  2. ’t is goed dat je aangeeft dat er veel Rotterdamse humor inzit in de Marathon, mijn vrouw heeft niets met Marathons, maar is wel Rotterdamse van geboorte, dus wie weet kan ik haar meeslepen.

    Mooi dat jullie zo weer wat geld hebben weten binnen te slepen.

  3. Claudia zegt:

    Een hele leuke actie en film is aanrader zo te lezen. Gaan er een mooi lustrum van maken.

    liefs Claudia

  4. Jacqueline zegt:

    Een hele mooie actie. Zondag ga ik de film bekijken… ik ben benieuwd.

  5. ruud zegt:

    Leuke actie, de film zal ik ook eens gaan bekijken.
    En dat de biertjes en de bitterballen smaakten, dat wil ik geloven….@sportvatsen toch….en wel verdiend natuurlijk na een marathon!

  6. Bedankt voor de tip! daar gaan we zeker naar toe.

  7. RunningHans zegt:

    Film is goed…. Mooi actie, ik had er al van gehoord van wat clubleden🙂

  8. John zegt:

    Het is jullie wel toevertrouwd om weer een aanzienlijk bedrag voor het goede doel binnen te halen.
    Genoten van de Marathon.

Geef een reactie

