Het Verschil, de Zeeuwse Kust

Zaterdagmorgen om 7.10 in de auto gestapt richting Zoutelande. Het was echt baggerweer al waren de weersvoorspellingen in de loop van deze dag positief te noemen.Nadat ik net Zeeland binnen reed leek het weer op te knappen maar na een paar km was ik dat gelijk weer vergeten. Aangekomen in Zoutelande bij de finish tent kwam ik Tiny, Sjan en Ruth gelijk al tegen. Ruth had ik al enkele jaren niet gezien en er was inmiddels gezinsuitbreiding.

Gezellig even bijgekletst en hop richting Burgh. Daar kwam druppelsgewijs vele bekende binnen, en zo werd het dan toch langzaam 12 uur.

Om half twaalf naar buiten  en warempel het was droog. In het start vak stond ik samen met  Ruud, John, Pascal, Kees en Gerard waarmee ik uiteindelijk ook zou starten. Maar ook Cock kwam nog even voorbij stuiven richting het achterveld.De zon was inmiddels gaan schijnen en de weergoden waren ons goed gezind daar zij vorig jaar iets te goed gezind was.  Al snel liep ik weg van het groepje maar net voor ik de eerste keer het strand op ging moest ik al een  sanitaire stop maken. Had al snel weer aansluiting bij Ruud en niet veel later waren we weer compleet. Al kwekkend richting Zoutelande, het begin van deze marathon is echt makkelijk en het liep erg lekker.

De wind hadden we in de rug en het liep op rozen, kilometers gingen voorbij en zo kwamen we aan bij de Veerse dam kilometer 19, daar gingen we voor de tweede maal het strand op en binnen een paar honderd meter moest ik al afhaken en begon mijn “solotour”.Ik liet het tempo snel zakken en al lag het strand er goed bij, het ging niet zoals ik wilde. Had al snel de knop omgedraaid en had gewoon maar één visie, finishen!!!!  Bij de Piraat mochten we het strand weer verlaten, er stond veel publiek en dat is best fijn als je door het mulle zand naar boven wandel om daarna de duinen in te gaan.

Er werd veel gewandeld en gedribbeld, kilometer tijden liepen steeds verder op. Maar we gaan wel gewoon door want opgegeven staat niet in mijn boekje. En het is een prachtige route zo door de duinen, dan de trappen weer op, trappen weer af en kramp in kuiten en hamstring worden steeds sterker.Loop nog gezellig even met Peter, de fysio uit Koudekerke mee maar ook hij heeft nog net iets iets meer over nadat we voor de laatste maal het strand op gaan. Ook hier lag het strand er perfect bij en het de laatste meters dienen zich aan.Zie Petra/Erik en Maurice (die bijna alle foto’s in dit blogje heeft gemaakt, dank je wel hiervoor) staan en ga richting de finish. YES done. Krijg weer een mooie medaille en loop rustig naar de sporthal waarna ik me opkleed en naar restaurant het Verschil ga waar we met bloggers en twitteraars nog wat gaan eten.

Ondanks een tijd van 4:33 ben ik een tevreden mens want dit is niet een gewone marathon nee hij is erg mooi en dat maakt het Verschil.

13 reacties op Het Verschil, de Zeeuwse Kust

  1. Het is zeker een bijzondere marathon. Jammer dat we je ineens kwijt waren. Toch mooi uitgelopen Richard

  2. Tiny zegt:

    Mijn besluit staat al weer vast, als mijn lijf het toelaat ben ik hier volgend jaar gewoon weer.

  3. keesdeloper zegt:

    Ik moet het maar niet teveel lezen, want ik krijg echt de kriebels van al die mooie verhalen. Volgend jaar maar weer van de partij dan. Mooi verhaal Richard. Was dit voor jou ook een kidsrun zoals Rik zei?

  4. Claudia zegt:

    Was weer een mooie marathon en gelukkig droog, zo te ploeteren in de regen is helemaal niets. Nu was het iets langer genieten van mooie Zeeuwse strand.
    Liefs Claudia.

  5. ruud zegt:

    Het Verschil was gezellig, een mooie afsluiting van een mooi dagje Zeeland met leuke mensen en ook nog een stukkie draven.
    Bedankt voor je les over windmolens…., heb er wat van opgestoken
    Tot een volgende gelegenheid

  6. Jacqueline zegt:

    Alweer zat onze eindtijd dicht bij elkaar. Volgend jaar wil ik je een keer voorbij😉. Nog bedankt voor het meerennen in een St. Jayden shirt.

  7. Klinkt weer heel erg als “there is no such a thrill as running a marathon” , je hebt er van genoten!

  8. Mooi gelopen hoor. En het was gezellig, een beetje ouwehoeren en mooie billen volgen….

  9. Runninghans zegt:

    Het blijft een lastige marathon die ik ook nog niet onder de knie heb. Maar je hebt hem weer volbracht

  10. Koen zegt:

    Je hebt weer genoten Rich, ondanks de kleine dip is uit de vele reacties wel op te merken.

  11. Bij de strandopgang was je ineens weg. Raar omdat we vlak daarvoor nog gezellig aan het babbelen waren.

    En idd het is een hele mooie marathon.

  12. John zegt:

    Respect Broeder. Weer die verdomde kustmarathon uitgelopen ondanks krampverschijnselen.

Geef een reactie

