De Slachte Marathon, hij is echt gaaf!!

Zaterdag morgen rond de klok van 1.15 liep de wekker al af, op naar Friesland.

Dus om 01.45 al in de auto met een tussenstop in Nieuw Vennep om daar Claudia op te halen. Toen we rond 4.30 aan kwamen in Tzummarum werden we netjes naar een van de drie parkeer plaatsen begeleid.

Het begon al licht te worden en de temperatuur was heerlijk, op naar de sporthal waar ik Mo gelijk al tegenkwam. Even een leuk praatje en daarna vertrokken we naar de bussen die al klaar stonden om ons naar Reard te brengen. In de bus kwamen we gelijk Rinus weer tegen. Het is altijd leuk om weer zoveel bekende te zien.

In Reard mochten we rustig naar het  tas inlever punt lopen maar er was iemand die graag eerst even een lekker bakkie wilde gaan doen in het plaatselijke café. Koffie smaakte heerlijk en intussen kwamen er steeds meer bekende binnen waaronder Ingrid en Tiny.

Maar na de koffie en toilet bezoek was het tijd om de tassen in te leveren en richting de start te gaan. Hier kwamen we John en Jeffery tegen en ook Kees was weer van de partij en had grootste plannen en Cock die als rennende fotograaf rond liep. En wie zagen we daar Ruud die alweer zijn zoveelste marathon liep dit jaar.

Na de start gong kwamen we al vrij snel de eerste band tegen die een soort dodenmars uitvoerde, tja dat was de bedoeling niet. Samen met Ingrid, Claudia en Leo liepen we in een mooi tempo maar al vrij snel begon het groepje al te scheuren, Leo ging op zoek naar iemand met een pest humeur en Ingrid liet zich ook al snel wat afzakken. Niet veel later kwamen we Gerard nog tegen.

Het liep heel de tijd erg lekker, genoot van de omgeving en entourage. Het weerbeeld was heel dubbel, soms een zon en dan weer een stortbui. Zo was ook het parkoers, veelal asfalt maar ook zaten er mooie weilanden in waar het glad was. Mijn linker been gleed continue weg tot groot vermaak van degene die achter mij liep. Maar ik hield me staande!!!

Al lopend door de polder werden we getrakteerd op veel beeldende kust, vond het echt gaaf om het allemaal te zien. Ook de Rabo bankjes onderweg, al waren de meeste nog ingepakt toen wij voorbij kwamen.

Helaas dook er een buikkramp op en na 16 km was de eerste dixie stop. Helaas werd het een soort van dixie tot dixieloop want bij elke mogelijke toilet stop wilde ik graag even naar binnen. Maar uiteindelijk naar 4 bezoeken was het gelukkig over, scheelde ook dat het toen nog maar 7 km was tot de eindstreep.

Bij de laatste 3 kilometer was het schone er weer af, teveel keren aangezet en teveel keren gezeten en Claudia zette nog even een kleine eindsprint in.

Maar ik  was tevreden met mijn 3.52. Daarna snel met de bus terug naar de sporthal, even een heerlijke douche, colaatje en hop daar gingen we alweer richting huis.

Vond het een geweldige marathon, lopend langs 22 dorpen. Yep het heeft wel iets dus over 4 jaar maar eens andersom doen. Zou nog bergen andere mooie foto’s willen plaatsen maar dan wordt dit blogje wel erg lang. Maar oplossing is bij Rinus en Cock te vinden, zij hebben een prachtig overzicht gemaakt en heb daar ook wat foto’s mogen gebruiken bedank Rinus en Cock.

12 reacties op De Slachte Marathon, hij is echt gaaf!!

  1. Geen straf om voor zo’n marathon een s een nachtje over te slaan!

  2. Je moest er vroeg je bed voor uit voor deze bijzondere marathon Richard. Hoefde zelf maar 1x de dixie op te zoeken. Het was leuk om jullie in een lekker tempo voorbij zien komen. Toch nette tijd incl. 4 stops.

  3. Rinus zegt:

    Het was vroeg maar zeker de moeite waard.
    Leuk je gezien te hebben.

  4. Mooi afleiding al dat kunst onderweg als het even niet mee zit.
    Pff om even voor 2e al uit men bed voor een marathon, petje af.

  5. John zegt:

    Ondanks de dixie naar dixie estafette toch kunnen genieten. Ik kan dat alleen maar beamen, vandaar dat wij ook nog iets langer op het parcours zijn gebleven😉
    Mij is het overigens niet gelukt rechtop te blijven op de modderpaden😦

  6. Ruud zegt:

    22 dorpen?? Gelukkig niet evenveel dixies….
    Was verrast dat je precies voor mij finishte, als ik het geweten had dat jullie vlak voor mij liepen, had ik even iets eerder aangezet.
    Maar het was idd een prachtige marathon, ervan genoten, en lekker afwisselend.
    Groet, Ruud

  7. Jacqueline zegt:

    Al bij veel bloggers gelezen over deze mooie marathon. Ondanks de stops heb je een mooie tijd neergezet…. gefeliciteerd.

  8. Claudia zegt:

    Was weer gezellig en volgens mij zag het er bij mij net zo grappig uit. Zal volgende keer wat zachter lachen;-). Dan draaien ze de route om dus loop ik voorop (ditmaal zonder kater en twee konijnen).

    liefs Claudia

  9. Mooi verhaal en je moet er weer 4 jaar op wachten om hem weer te doen en dan gaat ie ook nog de andere kant op.

  10. Fred zegt:

    Toch nog een heel mooie tijd met al die stops (herkenbaar verhaal trouwens). Het werd in ieder geval geen Slacht(e)partij!

  11. RunningHans zegt:

    moet ik dus 4 jaar wachten…. jammer ;-)… bijzonder evenement. Mooi gelopen Ries

  12. keesdeloper zegt:

    Mooi verslag, beetje jaloers. Kon er helaas niet bij zijn vanwege divers leed.

Geef een reactie

