Van 2011 weer naar 2012

Echt een groot verhaal hoef ik eigenlijk niet te maken maar 2011 was een geweldig mooi loop jaar.

Schoorl was de het eerste evenement van jaar. De 30 km was wederom de afstand en de avond ervoor nog even heerlijk een pasta maaltijd gehad met mijn RoParun team leden 238.

De 30 kilometer was een mooie PR, ook de enigste van het jaar maar zeker niet minder mooi.

Ik had mijn pijlen gezet op de Rotterdam marathon, dit keer zonder schema’s vooraf en zonder konijn als hulp. Nee ik moest het zelf doen. Doelstelling was om hem in 3.30 te lopen maar het was te mooi weer en na 28 kilometer was het bijstellen. Eindresultaat was 3.45.22 en mag tevreden zijn.

Maandje later staat er wederom een marathon voor de deur, dit maal de Leidse marathon samen met de Beerin van NVP. Verzamelen in de kerk, kletsen, fotomoment en drankflesjes inleveren. Dat laatste was een fiasco want onze flesjes hebben we nooit meer terug gezien onderweg.

Maar het was een mooie ronde die twee keer gedaan diende te worden en zo kwam ik binnen in een tijd van 3.47.59 en kreeg een pracht medaille die ik nog niet in mijn verzameling had.

Een ander pracht evenement is er een voor het leven, jawel de RoPaRun. Ooit heeft iemand mij verteld dat dit echt iets voor mij zou zijn. Ze had gelijk want het was een pracht ervaring. Niet alleen de RoParun maar ook de voorbereidingen die we gedeeld hebben met ons team.

Saamhorigheid, bereidheid, gezelligheid en collectiviteit behoren toe aan team 238 met als resultaat 10.000 euro voor de stichting. Ondanks dat ik er sceptisch over was in de voorgaande jaren ben ik erg blij om deel uit te maken van dit team. In middels zijn de voorbereidingen alweer in volle gang en zijn de doelstellingen mooi en komen de donatie al weer binnen.

Ook zat er nog een andere kleine wedstrijd tussen dit jaar, de Lenteloop, gezellig met Broeder John gedaan. Hier wilde ik een mooie PR lopen maar blies me in de eerste kilometer al op en een slopende 15 km tot gevolg. Maar wel leuk weerzien van een Broeder.

Oktober stond er niets gepland tot ik zag dat het tijdens de Zeeuwse kust marathon wel heel mooi weer werd en ik de avond ervoor nog een start bewijs kon regelen. Van Richard naar Jeroen. Aan de start stond ik met diverse bekenden waaronder ook de Beerin en Martine. Met hun ben ik samen opgelopen en Martine ging er later van tussen. Dus nogmaals met de Beerin gelopen, ons tempo is redelijk gelijk opgaand en we kunnen tijdens deze tocht geregeld elkaar helpen al heb ik veel meer hulp nodig want de krampen in mijn kuiten waren niet gering. Na jawel 4.52 en een beetje was het mooi geweest en kwam er weer een nieuwe medaille bij.

November, de Berenloop. De thuisbasis waar de Beerin haar bijnaam aan te danken heeft. Samen hebben we hier een mooi marathon gelopen en heeft zij mij veel verteld over het eiland Terschelling. De laatste kilometer over de rode loper zal ik mij nog lang herinneren. Wat een feest en wat een geniet moment daar om te lopen zeg. Was een geweldige dag om daar te mogen zijn.

December, jawel er komt een einde aan de marathon reeks 2011. De laatste die ik al vroeg dit jaar in mijn kalender had staan was de Sparkmarathon. Deze marathon was er een door de polder met aan het begin een onweersbui met een berg hagel waar je U tegen kon zeggen. Maar hierna liepen we in pracht weer. We, jawel ook de Beerin had zich nog ingeschreven en zo liepen we met de Pacergroep van 3.45. De Pacergroep leek wel een bloggers groep want vele bekende liepen hierin. In de laatste kilometer moest ik lossen maar kwam toch in een mooie tijd van 3.46.22 binnen.

Zo werd een kort verhaal toch best lang want lopen doe je niet alleen met je benen, maar ook met je hart. Een andere PR is dan ook dat ik vijf marathons heb gelopen dit jaar, tuurlijk ken het nog vele malen gekker. Eens kijken of ik in 2012 nog een paar mooie marathons kan lopen, weet het wel zeker dat ze er komen. Waar, jullie gaan het lezen.

tot slot

11 reacties op Van 2011 weer naar 2012

  1. Ik wens je het allerbeste voor 2012! Een mooi jaar afgesloten!

  2. Het was weer een Berengezellig 2011 zo te lezen🙂
    Ik wens jou en je gezin een TOP 2012 !!

    Tot snel broeder!
    gr Br.RR

  3. RunningHans zegt:

    prima jaartje…. heel veel geluk, gezondheid en sportiviteit voor 2012 toegewenst

  4. Rich wat een prestaties zeg.

    Veel goeds voor je hele gezin in 2012

  5. Rinus zegt:

    EEn mooie loop en marathon jaar.
    De beste wensen en veel loop plezier in 2012.

  6. John zegt:

    Ook het afgelopen jaar hebben we elkaar regelmatig getroffen en weer samen gelopen in Papendrecht. Dit jaar weer?
    De 3:30 dit jaar niet gehaald, maar wel verschrikkelijk genoten, en daar gaat het uiteindelijk om.
    Ook in 2012 een hoop loopplezier, gezondheid en geluk toegewenst voor het hele gezin.
    See you in Schoorl.

  7. jan zegt:

    Een mooie handvol marathons gelopen, leuk met jou meegedaan te hebben in Rotterdam, Leiden en Spijkennisse tot ziens in Schoorl en de beste wensen voor 2012 voor jou en je familie!

  8. ruud zegt:

    Mooi loopjaar was het en 5 mooie marathons gelopen, met of zonder sportvatsen…….
    Voorspoedig 2012 Richard, met veel loopplezier en wellicht tot ergens bij een marathon….
    groet, Ruud

  9. Claudia zegt:

    Mooi verhaal, beetje laat met reactie maar mag nog net;-) de beste wensen voor een mooi (sport)jaar. Met veel plezier de marathons gelopen met jou.

    liefs Claudia

  10. Jacqueline zegt:

    Wel een mooi kort verhaal wat een lang verhaal werd😉. De beste wensen voor 2012.

  11. Renjerot zegt:

    Hé Richard! De allerbeste wensen nog voor het frisse nieuwe jaar. Lange tijd weggeweest maar ben weer helemaal bij na je mooie verslag. Weblog heb ik verlaten…helemaal vers begonnen met http://renjerotter.blogspot.com/…en helemaal vers herstart met lopen🙂

Geef een reactie

