Nummer 5 dit jaar, de Sparkmarathon.

De voorbij weken gingen de trainingen goed tot vorige week zondag, na 17 km voelde ik plots weer iets in mijn kuit.

Ging in de week voorafgaande aan de Spijkmarathon toch in de hold. Op dinsdag een bezoek gebracht aan Marleen van Handen en Voeten werk die mijn kuiten weer onder handen heeft genomen.

Vrijdag avond de eerste training deze week en het was de bedoeling om rond de 40 minuten te gaan lopen. Het ging redelijk goed alleen wederom mijn kuit die weer irritatie geeft, het geeft mijn voor het eerst een beangstigend gevoel. Maar we gaan er positief tegen aan, snelheid zal rustig aan worden.Dus gisteren was het zover, de Sparkmarathon in Spijkenisse. Tas weer gepakt en op tijd ernaartoe om de flesjes in te leveren. Bij aankomst was de Beerin Claudia er al en samen liepen we naar binnen waar we binnen de kortste keren waren daar Richard, Mo, Jan, Pim en Yvonne, Gerard, Hans en Gudy, Ton, Bjorn, Jan, Cock, Frank en wie ik mogelijk nog vergeten ben (sorry).

Samen met de Beerin de flesjes beesten drank ingeleverd en omgekleed en kuiten nog maar een keer ingesmeerd om tegen elf uur aan de start te staan. Natuurlijk gingen Claudia en ik voor een tijd binnen de vier uur en hadden als richtlijn 3.45. Gezien het weerbeeld kozen we ervoor om met de pacers (Mo en Jan) van 3.45 mee te gaan zodat we niet naar de tijd hoefde te kijken en in de luwte van de wind te lopen.

Na het start schot sloten wij netjes aan in onze groep en na 3 kilometer stond de eerste bui ons op te wachten. Gitzwarte lucht en al snel de eerste bliksem, ach de donder duurde nog lang dus geen nood. Daarna begon het te hagelen, grote korrels witte Venz met ijssmaak naturel. De tweede en de derde bliksem licht onmiddellijk gevolgd door harde donderslagen brachten ons toch onder lichte spanning. Zeker als je ook nog onder een paar hoogspanningsmasten door loop werkt dat op je gevoel.Wat er daarna is gebeurde hadden wij in onze stoutste dromen niet kunnen geloven vandaag, het werd droog voor de rest van de marathon. Na zeven km moest ik voor de eerste keer afhaken uit de groep, een blaas zo groot als een skippybal moest geleegd worden. Het gezeik was begonnen want nog twee keer daarop volgend moest er een sanitaire noodstop gemaakt worden en moest ik een achterstand inlopen. Maar het ging super zo, kon elke keer weer aanklampen. De Beerin had vandaag ook weer geen enkele moeite om het tempo te volgenNa 30 km zagen we onze Roparun team lid Ray op de fiets verschijnen, even hallo en snel verder met Ray bij ons. Even bijkletsen en Ray verdwijnt van het parkoers om andere lopers niet in de weg te fietsen.En zo gaan we richting de eindstreep, mijn stem wordt weer eens zachter, mijn handen vertellen hoe het gaat en bij km 40 moet ik lossen maar de Beerin had een pracht ander idee, ze zag twee dames voor zich uit lopen en bedacht zich geen seconde, benen voelen goed, mind is goed I WILL GET THEM. En dat geschiede, sterker nog een derde vrouw werd ook ingerekend en zo liep zij een pracht tijd en ploeterde ik samen met Ray naar de eindstreep toe met een mooie tijd.

Over de eindstreep was het even nakletsen met bekende en daarna wilde ik snel naar binnen, had het koud en trek. Toen we in de buiten tent kwamen zagen we mensen met een lekker zak friet zitten, pling dit is een mooi moment om te sportvatsen dus werden de Beerin en Leeuw getrakteerd door Vosje Ray op een lekker zak friet.Na de douche nog even op de massage tafel gelegen maar uit ervaring weet ik dat als iemand goed bedoelt mijn kuit gaat masseren dat er plots uit diverse hoeken kramp verschijnt. Dus snel van de tafel af. Heb genoten van deze geweldige dag en marathon en wil zowel Mo als Jan v/d Erve bedanken voor hun medewerking.  Het was weer een leuk weerzien van vrienden en bekende. Het is mooi geweest voor dit jaar.

16 reacties op Nummer 5 dit jaar, de Sparkmarathon.

  1. Dat was dan nummer 5. Gefeliciteerd!

  2. Rinus zegt:

    Niet lang geleden zou je super blij zijn met deze tijd, mar zo te lezen heb je genoten en veel bekenden onderweg.
    Rust goed uit.

  3. Marathonton zegt:

    Leuk je weer eens gesproken te hebben. Ik herken 4 van de 5 medailles (heb er zelf ook 3 van die4) maar wat is de meest rechtse ?
    IK ben overigesn gemigreerd. Mijn mailadres is http://www.marathonton.nl...
    See you soon

  4. Het was zeker een mooie dag in Spijk. Tophazen die ons uit de wind hielden. Wat wil eens mens nog meer. Ook voor mij was het mijn 5e marathon dit jaar. Deed er alleen nog als toetje 3 ultra’s erbij. Het was leuk jullie weer te zien. Fijne feestdagen Richard en tot volgend jaar.

  5. Broeder John zegt:

    Hé Broeder, gaaf om wederom met de Beerin een marathon te lopen waar ik graag bij had willen zijn. Grappig dat wij niet alleen wat tijden betreft dicht bijelkaar zitten, ook ik heb er 5 opzitten dit jaar. Spijk had nummer 6 moeten worden.
    Ondanks de opspelende kuit toch maar weer een mooi resultaat op de 42. Fijne feestdagen met het gezin. We zien elkaar in 2012 zeker weer. In mei hebben we wat mij betreft sowieso weer een loopdate😉

  6. jan zegt:

    Je zei het op mijn blog iets netter, maar dit is echt het bewijs voor “niet lullen maar lopen”
    Gefeliciteerd Richard met jouw prachtige handvol marathons dit jaar!

  7. Ronald zegt:

    Het was afzien daar in Spark met regen en onweer maar toch weer netjes gelopen broeder! Nr 5 van 2011 in de pocket!

  8. Claudia zegt:

    Was weer een leuke marathon en die wegen door de polder wat leek het op de Zuiderzeemarathon. Gezellig al die bekenden en heerlijk gelopen in een groep. En ja kon het niet laten;-).

    Fijn dagen en een mooi en sportief 2012 gewenst!!

    liefs Claudia

  9. Jacqueline zegt:

    En weer een marathon in de benen. Blèh, ik baal nog steeds dat ik dit jaar niet mee kon lopen.

  10. Wilma zegt:

    Ha Richard,

    Was heerlijk weertje om te lopen toch? Wij waren er ook. Fred de halve en ik voor de 10 wat uiteindelijk 11 km bleek te zijn. Klein verschilletje, moet kunnen. Jammer dat we je niet gezien hebben.
    Sterkte met je blessure en wie weet komen we ergens nog eens tegen. Fijne feestdagen
    Groetjes Wilma

  11. Mo zegt:

    Ja,het was weer een mooie marathon daar in Spijkenisse. Fijn voor je dat het zo goed ging afgelopen zondag.

    Prettige feestdagen.

    Groet Mo

  12. 5 stuks Richard , pfffff daar doe ik 7 jaar over🙂

  13. RunningHans zegt:

    ik moet toch nog steeds terugdenken aan je progressie die je maakte in Rotterdam….. nu loop je meer marathons per jaar en is 3.46 een “gewone” tijd voor je. Super. Fijne feestdagen en een sportief 2012

  14. ruud zegt:

    Je doet toch alsof het inmiddels “gewoon” is; 5e marathon!
    Maar, gewoon weer gedaan; een heel leuke blijkbaar met heel leuke medelopers in de groep.
    En na afloop #sportvatsen; het bleef toch niet alleen bij een zak friet; heb ook bitterballen en bier gelezen…..Heerlijk!
    Fijne feestdagen!

  15. mooi verslag broeder ! gefeliciteerd !

Geef een reactie

