De week van de kleine wereld,

Afgelopen zondag avond vertrok ik richting Portugal. Had in de avond een vlucht dus na het vroege avond eten vertrokken richting Schiphol.

Boarding tijd was prima maar toen we allemaal zaten kwam het bericht dat de vluchten vertraging opliep vanwege opkomende mist, de start van de kleine wereld. Dus wat doe je dan in de tussentijd,….. gezellig kletsen.

Maar een kleine 35 minuten later konden we toch vertrekken om uiteindelijk 3 uur later te landen op het vliegveld van Lissabon. Het weer was trouwens bar en boos en de landing was er een die ik nog niet eerder had mee gemaakt ondanks de vele vluchten.Op naar het hotel en snel slapen. De volgende dag naar het bootje geweest en tussen de buien door mijn werkzaam heden kunnen volbrengen. Dinsdag had ik mooi de ruimte om te lopen alvorens weer terug te vliegen naar Nederland.

Dus s,morgens vroeg even de nieuwe Nikies aan en de route uitgestippeld en zo vertrok ik. Ik dacht dat ik de goeie route had genomen maar na de eerste 500 meter was ik al verloren. Maar gewoon netjes richting het centrum van Setubal en zo richting het strand.Op het strand kwam ik een tentoonstelling tegen, we kennen de beschilderde koeien, olifanten en nu voeg ik daar de dolfijnen aan toe. Op de weg terug volgde ik de herkenningpunten netjes tot dat ik bijna bij het hotel was en het spoor bijster was.

Dus 3 kilometer extra rond getoerd maar met het weerbeeld zat het goed, alleen na de start een hoos bui gehad daarna droog.  Rond de middag weer richting vliegveld om later weer terug naar Adam te vliegen, ook nu was er vertraging vanwege en wederom niet vroeg thuis.Donderdag training was ook in de mist en mijn vrijdag training ging de mist in. Zondag wilde ik graag een lange duurloop doen. Zoals zo vaak ging ik lekker vroeg op pad, ach half acht is niet echt vroeg.

Maar goed, in mijn kanarie gele shirt stapte ik naar buiten en  aanschouwde de kleine wereld. Ik vertrok en na ongeveer 300 meter bedacht ik mezelf, “heb ik de garage deur dicht gedaan” dus even terug, maar had dus netjes alles afgesloten.

Na zeven km even gestopt en wat had ik een paar koude knuisten, had geen handschoenen meegenomen maar het was -2. Na 12 kilometer nog even gestopt om wat te drinken maar kon bijna het flesje niet leeg knijpen zo koud waren mijn handen, als mij een paar handschoenen waren aangereikt dan had ik ze echt aangetrokken.

Daarna werd de temperatuur wat warmer en kwam het gevoel weer terug. De wereld bleef ook na 25 km klein en toch heb ik niet alleen gelopen. Heb ook 5 grote zilver Reigers gespot die weer in grote getale te zien zijn.

Vanavond zou er een vergadering zijn van ons RoPaRun team RTZN en je kan het vast al raden, deze werd uitgesteld ivm de kleine wereld.

6 reacties op De week van de kleine wereld,

  1. jan zegt:

    wat een ellende allemaal, dat de zon maar weer snel mag schijnen Richard of moeten we daarop nog wachten tot 18 dec?

  2. Claudia zegt:

    Weer mooi reisje gehad en leuk die dollefijnen. En dan loop je ineens in de mist en kou, had je graag mijn handschoenen gegeven na paar km waren mijn handjes warm. Mooi op weg naar Spark en wordt een gezellige dierenboel daar.

    Liefs Claudia

  3. Ruud zegt:

    Hè, lees ik alweer over een mooi reisje…….

  4. Rinus zegt:

    Een hoop mist dagen en gelukkig nu weer alles weg!.
    Leuk die tripjes naar het buitenland.

  5. Mistig blog je man. Met veel vertraging kunnen lezen.

  6. Jacqueline zegt:

    De mist is alweer een tijdje weggetrokken dus het is weer lopen in een grote wereld en zeker met die mooie reizen van jou.

Geef een reactie

