Brrrrrrrr het wordt fris!!

Weer een week overview, het gaat weer lekker met lopen waarmee ik dus de fiets weer even aan de kant heb gezet.

Maandag een rustdag maar daar in tegen was dinsdag een echte buffel trainingsdag voor mij. Weer eens een interval en dit keer 14 x 400 meter. Er stond een kei harde wind en koos er voor om in de open vlakte 7 keer heen en weer te lopen. Eerst 400 tegenwind en 200 meter uitlopen en daarna weer omkeren om met wind in de rug mijn taak uit te voeren en dit ging best goed.

Woensdag was het echt miezerig buiten maar het weerhield me niet om even op pad te gaan, lukte prima al was ik toen ik thuis kwam doorweekt en kon ik de schoenen vullen met oud papier.

Donderdag was het tegenovergesteld qua weerbeeld en heb lekker gelopen. Planning was om vrijdag er 15 te pakken maar dat ging niet door. In de avond een smsje met de mededeling dat er een bootje in Barcelona aan zat te komen.En ja, vrijdag in de namiddag richting Barcelona en om 20.00 uur naar het hotel om daar mijn koffer te droppen en even op stap te gaan. Ik zat in het centrum van Barcelona dus op naar de Ramblas. Zelfs rond het tijdstip dat ik er kwam was het nog erg druk en waren er zelfs nog levende stambeelden te vinden en andere straat artiesten.

Na de wandel op een terrasje neergestreken en even lekker gegeten. De volgende morgen naar het bootje en om 13.15 vertrok ik alweer naar Nederland. Was leuk om er weer even te zijn geweest.Dan gisteren, al vroeg werd ik wakker en wilde een lange duurloop gaan doen. Sportkleding lag al klaar, kort en kort met lange sokken. En zo ging ik naar buiten en merkte dat het best fris was brrrrrrrr. Maar met de gedachte dat het mooi weer zou worden vond ik het wel goed zo.

Maar na 500 meter hoorde ik toch een raar geluid, een jonge dame stond haar auto ruiten te krabben. Het was dus echt fris, en dat heb ik gemerkt.Mijn vingers vonden het allerminst fijn en ik kon met goed fatsoen niet in mijn drank flesjes knijpen en ook veelvuldig even een plasstop moeten maken. Maar nadat de zon achter de horizon vandaan kroop en de maan zich weer verstopte kregen de vingers weer gevoel.

Heerlijk met de zon in mijn rug liep ik de laatste 12 km om uiteindelijk iets meer dan 150 minuten onderweg geweest te zijn. Dit was weer eens een ouderwetse trainingsweek.

Na thuiskomst de Marathon van Amsterdam gekeken maar wat een non publieke belangstelling is het daar toch. Doe mij maar gewoon de Rotterdam Marathon, daar is het altijd een feest met publiek.

10 reacties op Brrrrrrrr het wordt fris!!

  1. Keesdeloper zegt:

    Mooie bekende plaatjes van Barcelona. Bliksembezoek zeg! Lopen gaat lekker, je bent mooi hersteld van de Kustmarathon. Lekker doorlopen, Rdam idd iets meer publiek.

  2. jan zegt:

    Leuk wij zaten daar van de zomer vlakbij op de Ramblas. En dan die kou daar moeten we ook op trainen richting Sijkenisse!

  3. Fred zegt:

    Tja, als je uit Barcelona komt is het hier even wennen, qua temperatuur. Maar ik heb hier in Den Haag nog niemand zien krabben. Overdag was het nog wel lekker met die zon! Amsterdam was wel heel druk trouwens, maar inderdaad vooral door de lopers zelf…

  4. John zegt:

    Zo Broeder, je bent weer supergoed bezig en laat ff wat mooie waarden zien tijdens de DL van gisteren.
    Nog even en dan mag je weer los op de 42:-)
    Ik sluit me volledig bij je aan wat betreft de tegenstelling tussen de 2 genoemde marathons. Ik ben er daarom ook in 2012 weer bij.

  5. Claudia zegt:

    Was idd frisjes zondag maar heerlijk om te lopen met opkomend zonnetje. Dat was echt een mini-mini-vakantie;-). Jammer dat de loopschoenen niet meer uit de koffer zijn geweest.

    Nog 3 weken dan mogen we weer.

    liefs Claudia

  6. ruud zegt:

    Yep, wordt frisjes weer, en ik ben een koukleun.
    Maar, je gaat lekker, de opbouw zit er weer; op naar Terschelling

  7. Jacqueline zegt:

    Zo dat waren weer heel wat kilometers tijdens je koude duurloop. Dinsdag mijn “kort” voor het laatst aan gehad denk ik… het zijn nu echt herfst-temperaturen.

  8. RunningHans zegt:

    Leuk tripje naar Barcelona… zo zit je hier.. en dan in Spanje.. je loopkilometers gaan nog steeds lekker

  9. rinus zegt:

    Wel gaaf om zo af en toe door het werk de warme landen op te zoeken!.

  10. Wat een tegenstellingen Rich, van korte broek naar lange tight.

Geef een reactie

