De Berlijn marathon 2011

Vanuit mijn luie stoel voor de buis op zondag morgen zat ik te genieten van de marathon van Berlijn. Wat hadden ze een prachtweer die lopers. Het bracht mijn gedachte toch even terug naar Berlijn 2010. In dat weekend heb ik zowel de marathon op skeelers als hardlopend volbracht in de stromende regen, dus dat was een schril contrast met dit jaar.Er liepen niet zoveel bekende mee maar toch waren John en Ans, RunSylRun en niet te vergeten de meester gekkebekkentrekken Pim vertegenwoordigd tussen al die andere ruim 40 duizend marathon lopers.

In een paar uur tijd zag ik hoe Makau een nieuw wereld record liep en Gebreselassie na 27 kilometer moest afhaken vanwege long problemen maar daarna zijn weg weer vervolgde. Hij heeft de eindstreep helaas niet gehaald maar moedig gedaan.

Via twitter volgde in de uren daarna een ware follow de Dutchies en de tijden kwam een voor een binnen, ook een tweet van Peet over het weer vorig jaar vond ik erg leuk. We hadden elkaar helaas toen niet gezien alleen Erik kwam ik na afloop tegen. Maar wat een slecht weer toen. Maar zowel Ans, Syl, John en Pim allen gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Maar terug naar deze week, getraind? Jawel. Gelopen, jawel, gefietst, jawel.

De kilometers gaan bij het lopen steeds verder omhoog. Op woensdag heb ik een kleine 18 kilometer gelopen in iets boven de 5 minuut de km dus vet tevreden.

De dag ervoor heb ik een pracht stuk gefietst, ik heb een target van 100 kilometer maar dat duurt nog wel even voor ik die afstand fietst. Maar met 71.5 km ben ik al ruim over de helft. Op Woensdag in de avond snel wat kilometers gepakt met de fiets.

Op vrijdag moest het dan ook maar weer eens gedaan worden, de interval. Om niet gelijk een zware te pakken nam ik de piramide loop. Allemaal in 4 minuut de kilometer was de doelstelling. Op een na waren ze allemaal 4 minuut of minder en uiteindelijk zat deze interval verpakt in een 15 km loop.

En op zondag avond toch nog een 25 km op de fiets weg getrapt. Deze week wil ik meer loop kilometers gaan maken. En lees volgende week maar of dit ook gelukt is. Komende zaterdag staat er wederom een knaller van een marathon te wachten, niet voor mij maar vele bekende gaan daar weer uitbundig genieten. Wens jullie onwijs veel succes tijdens de Zeeuwse Kustmarathon.

4 reacties op De Berlijn marathon 2011

  1. John zegt:

    Hè Broeder, ook wij hebben het nog over de helden van vorig jaar gehad toen de rollen omgekeerd waren en wij aan de his gekluisterd zaten. Het was nu schitterend weer en vet genieten.
    Jij bent ook weer op de goede weg terug gelukkig. Helemaal super. Veel plezier tijdens de 25 langs mooie plekken.

  2. Nou, ook ik heb genoten van deze marathon………en ook ik zag vanaf de comfortabele bank hoe Patrick Makau maar liefst 21 seconden van het oude WR afhaalde, moeiteloos zo leek het!

    Geprikkeld en vol met inspiratie ging ik na de uitzending de deur uit voor een snelle 12.9 km. Nou dat viel dus nog niet mee in die hitte……
    Zo zittend op de bank met een bakkie koffie en een dikke plak ontbijtkoek lijkt het toch makkelijker dan het is………………

  3. jan zegt:

    Nog even 10 slagen om de arm, maar gaan we volgend jaar weer? #Berlin2012 ?

  4. Pim zegt:

    Heerlijk he, als je zo kan terugblikken op iets moois met voor jezelf veel mooie herinneringen. Voor mij was het,los even van de gelopen tijd, een super happening waar ik altijd met veel plezier op zal blijven terugkijken.

Geef een reactie

