De ZeeuwseKust trainingsloop

Al enkele jaren organiseert Curly een leuke trainingsloop door haar alom geprezen provincie. Nou dit Zeeuws meisje heeft alle recht om trots te zijn op haar omgeving.

Zondag was het dan weer zover, vele bloggers en twitteraars of een combi van beiden hadden zich in de ochtend gemeld in Brasserie Salsa in Zoutelande.

Ik was iets later en had mijn auto op het parkeer terrein gezet en dacht wanneer ik daar heen loop kan ik gelijk weer terug dus heb netjes gewacht tot de meute eraan kwam.

Even een knuffel en een kus aan de oude bekende, handen schudden met nieuwe bekende. Waarna we met de bus naar Vrouwenpolder werden gebracht en gedropt. Daar was het nog even wachten op rr die even een redder in nood was voor Paola, een hele gezellige dame uit Goes.

Maar iets over de klok van twaalven kwamen zij eraan en ging de laatste 23 km van de ZeeuwseKust marathon volbracht worden.

De eerste zeven km was over het strand en iedereen koos natuurlijk voor de kustlijn.

Al snel waren de kaarten geschud en waren er diverse groepjes te bespeuren. Hele snelle lopers gingen als een speer ervan tussen en veegde daarna de boel weer op om zo uiteindelijk 32 km te lopen.

Maar ook ons groepje maakte onverhoopt toch ook wat extra meters en wel over het strand.

Met loopgoeroe Tiny voorop liepen de kilometers op naar 8 km ipv 7 en Silvia waarmee ik inmiddels gezellig mee aan de kwebbel was geraakt had al diverse keren gezegd dat we misschien beter even konden vegen. Maar oke met Tiny die ruime ervaring heeft met de Zeeuwsekust ga ik ervan uit dat hij de perfecte gids zou wezen.

Plots kwamen er uit het achterveld (achterstrand) de snelle lopers aangesneld met de mededeling dat we te ver waren dus terug maar weer.

Even wat drinken (onze mobiele verzorgingspost Peet) en weer door, er was een lange blauwe lint ontstaan met een zeer gevarieerde lopers en leuk om te zien hoe snel er groepjes lopers worden gecreëerd. Ik liep nog steeds met Silvia mee want samen hadden we een mooi tempo en ook onze doelstellingen op de marathon zijn gelijk. Zij gaat Berlijn doen en hoop daar de 3.30 te lopen in haar tweede marathon. En ik heb dat doel ook maar dan voor mijn 11de of 12de of 13de marathon.

Maar de kilometers werden met heuvel op en heuvel af goed verteerd en na 24 kilometer was daar de heilige zandbak. Het was een leuke mooie duurloop bijna perfect.

Jacq, bedankt voor de leuke organisatie, Peet bedankt als waterdraagster en natuurlijk niet te vergeten Maurice als top fotograaf vandaag en alle lopers (teveel om allemaal op te noemen) bedankt voor de gezelligheid. 

17 reacties op De ZeeuwseKust trainingsloop

  1. John zegt:

    Aan de foto’s te zien hebben jullie het getroffen met het weer, de rest is bekend, goed geregeld.
    Die 3.30 komt er!

  2. Fred zegt:

    Hoi Richard,
    Het was keigaaf, gezellig en een fraai parcours. En inderdaad kregen we nog mooi weer ook! Je bent lekker op dreef, dit paste ook mooi in jouw voorbereidingen. Ik moet zeggen dat het een super-training was, elke volgende lange duurloop zou nu een eitje moeten zijn. Nou ja…;-)

  3. Van zo’n mooi loopje moet je profiteren en meters extra maken! Dat lukte perfect!

  4. Sylvia Daniels zegt:

    Hey Richard. Leuk om kennis gemaakt te hebben. We hebben lekker gelopen en heel leuk gekletst. Wat ben jij een goed mens zeg, met een groot hart voor goede doelen. Volgend jaar de Kustmarathon Zeeland lopen?! Gr. Sylvia

  5. jan zegt:

    Beloofd loop een volgende keer mee #goedplannen.

  6. Esther zegt:

    Ik lees alleen maar geweldige verhalen over deze trainingsloop, iedereen heeft volgens mij super genoten. Fijn dat jullie er ook zulk goed weer bij hadden!

  7. Heej Rich!! Super om je weer te zien. Het was zo gezellig de hele dag. Volgende keer lopen we een stukje samen….. Jouw 3.30 komt eraan…ik voel het! KUSSSSSSS

  8. Jullie twee waren aan elkaar gewaagd. Wat liepen jullie sterk zeg.

  9. Jacqueline zegt:

    Heel leuk dat je erbij was. Zeeuwsetrainingsloop … daar word je sterk van😉 dus die 3.30 gaat je lukken.

  10. Rinus zegt:

    Top en wederom een geslaagde dag en Zeeland, en die 3:30 gaat komen, geduld.

  11. Ronald zegt:

    Het was een mooie dag broeder!! Leuk om ff lekker bij gekletst te hebben en nogmaals dank voor de lift naar de mini camping

    see you soon en succes met de laatste voorbereidingen voor Berlijn! Als jullie (jij en Sylvia) elkaar nu hazen naar de 3:30 wordt het groot feest daar bij die stad zonder muur🙂

    RR

  12. RunningHans zegt:

    je hebt het moeilijkste gedeelte van de kustmarathon gelopen, dus volgend jaar kan je het hele traject afleggen.

  13. Ingeping75 zegt:

    Het was een topdag! Ik heb genoten!

  14. ruud zegt:

    Mooie, gezellige, en (natuurlijk weer) geslaagde loop in et mooie Zeeland; waar ik ook ooit nog eens mijn neus moet laten zien

  15. Gert zegt:

    Het was weer erg gezellig zo te lezen! Helaas kon ik er vanwege een verzwikte enkel niet bij zijn. Volgend jaar?

  16. Marco zegt:

    het was heerlijk bij Jacq, super genoeten en super je weer te zien !

Geef een reactie

