Let op wat je doet met je blog

Even werd mijn liefde voor het webloggen een gevoelige slag toegebracht.

Al jaren schrijf ik in mijn ogen leuke verhalen en niet alleen over het hardlopen maar ook over de mooie natuur erom heen.

Op werk vakantie schiet ik altijd foto’s maar wanneer ik in ons kikkerland loop neem ik geen camera mee.

Dus zoek je een plaatje op van de desbetreffende vogel of ander willekeurig dier en plaats deze dan op je blog.

Nou daar ik heb mee geleerd, er zijn mensen die vinden het niet erg als je een plaatje gebruikt van hun als je het maar vraag.

Maar soms legt dit anders, wanneer ik een foto gebruik van iemand anders dan ben ik strafbaar mits met toestemming. En dat kan je duur komen te staan, dit heb ik ten dele ondervonden en ben dus actief geweest met het verwijderen van alle foto’s behalve die van mij zelf of van bekende vrienden/lopers.

Ineens is mijn blog zonder kleur geworden, ik ben destijds begonnen aan het bloggen om er goede doelen mee te steunen en stop daar heel veel vrije tijd en plezier in. Dit plezier werd mij even ontnomen.  

Dus even een waarschuwing, gebruik niet ongevraagd foto’s van een ander, want dan steel je en dan ben je een dief/crimineel en het kan je bovendien een berg geld kosten want je brengt enorme schade toe aan de desbetreffende fotograaf en dat komt hij wel even duidelijk maken.

Maar er is ook nog goed nieuws, we blijven bloggen en hardlopen en het goede doel steunen. Oke het hardlopen gaat prima al is het weer niet altijd even mooi in ons kikkerlandje. Er worden duurlopen, tempo trainingen en intervallen gedaan.

Dus het glas is weer half vol en we gaan weer verder.

9 reacties op Let op wat je doet met je blog

  1. Tiny zegt:

    De meeste plaatjes die ik gebruik zijn van mezelf!

  2. rinus zegt:

    Wat zal het leeg worden in blog land!.
    Gelukkig ga je door met bloggen.

  3. jan zegt:

    Heel vervelend, knip zelf ook wel eens iets mee van een ander. Zal daar voorzichtiger mee zijn, goed dat te weten!

  4. John zegt:

    In je enthousiasme wil het nog weleens voorkomen dat er een foto/plaatje van een ander gebruikt wordt. Een mailtje en/of bronvermelding kan inderdaad een hoop ellende voorkomen. Mijn foto’s mag je altijd gebruiken😉
    Dat de trainingen goed verlopen verbaast me eigenlijk niets.

  5. Oeps! Aan de andere kant hèt bewijs dat je blog goed gelezen en gevonden wordt, en dat is weer fijn om te weten……
    Schrijf lekker door!

    Groet,
    Marco

  6. runninghans zegt:

    plaats dan maar je mooie eigen buitenlandse pictures

  7. Ronald zegt:

    oef, dat is idd balen. Het klopt idd wel dat je voorzichtig moet zijn met het overnemen van foto’s. Bronvermelding is iets wat je eigenlijk altijd zou moeten doen maar anders zijn er ook genoeg sites waarvan je rechtenvrij foto’s kunt gebruiken. Je buitenlandfoto’s zijn altijd erg leuk dus plaats die maar gewoon. En zoek je nog een vogelfoto, er zijn genoeg rare vogels tussen je hardloopvrienden🙂

    groeten
    RR

  8. ruud zegt:

    gewoon lekker doorgaan met lopen en met bloggen!
    en wat een vreemde vogels tussen de hardlopers betreft, RR suggereerde er hierboven al op.
    en natuurlijk vooral wel foto’s blijven plaatsen van de vakantie (uuhh, werk) uitstapjes.

  9. Ik kan er over mee praten Rich. Heb ook eerder problemen gehad met het plaatsen van een foto.

Geef een reactie

