De Etna toch telkens,

Afgelopen week kwam er een job in de lucht voor Sicilië. Nu ben ik daar al drie keer eerder geweest maar vind het daar best lekker warm.

Dus zou ik weldra afreizen naar dit eiland in de middellandse zee, maar net als de laatste keer kon de Etna roet in het eten gooien of anders gezegd roet in het vliegtuig motoren gooien.

Dus was er even stress, maar het vliegveld werd al weer snel geopend en kon de reis naar Sicilië toch doorgaan.

Het weer was erg lekker en super rustig op de weg, was gewoon een rit om van te genieten met  blikjes cola in de koelbox va, hel leek wel vakantie. Maar helaas er moest gewerkt gaan worden.

Op Sicilië was het ook erg zomers, met 33 graden geen reden tot klagen, of toch wel?

Maandag het bootje bezocht en rond de middag al klaar dus terug in het hotel aangekomen was het al echt heerlijk warm. Wilde wel even een stuk gaan wandelen, even naar het strand maar voor ik ging eerst even een biertje gevat op het terras.

Op naar het strand daarna, maar geen strand gezien en anderhalf uur gewandeld en weer neergestreken en genoten van het zonnetje, biertje en water.

Ik wilde namelijk ook nog even gaan hardlopen en rond zes uur in de avond weg gegaan. Had een route uitgestippeld die uiteindelijk niks was. Maar na bijna 10 km weer terug bij het hotel, even douchen, eten en jawel daarna weer op het terras geploft.Dinsdag weer terug in kikkerland waar het ook deze dag weer mooi weer was geweest maar dit zou snel veranderen.

Het vliegtuig stond mooi op tijd aan de grond  en mijn koffer was er ook snel, door stagnatie op de terugweg naar huis was het toch redelijk laat voor ik thuis was en de zonnige periode waren ten einde maar het waren leuke dagen geweest tijdens deze werkvakantie.

Op woensdag was het weer eens interval  tijd, ik voel dat mijn lijf weer goed is herstelt dus moet het maar weer eens. Ga voor 6 x 1000 meter in 4.15 de km. Het ging prima met uitzondering van km 2, hier stond een straffe tegenwind en ook viel er een flinke bui op mijn hoofd. Maar het intervallen ging uitstekend en ben zeer tevreden, dus daarna rustig uitlopen

Maar plots zie ik iets zwarts/bruin over het fietspad rennen. Het was een Hermelijn met waarschijnlijk een muis in zijn bek. Het liep naar de rand van de sloot en bleef daar mooi even staan kijken naar wat ik zou doen. Nou plaatjes schieten dus.

Vandaag zo op zondagmorgen weer eens een lange duurloop van 21 km, nadat ik de eerste 3 km in een 5.25 gemiddeld liep ging daarna het tempo mooi omhoog in een gemiddeld tempo van 5.05 de km, dus zeer tevreden.

8 reacties op De Etna toch telkens,

  1. jan zegt:

    leuk dat biertje te zien, waarvan ik me afvroeg of je die eerst zou drinken of eerst het water. Je maakte de juiste keuze, want het is een pracht van een fles om nog even naar te kijken, hij zal met die temperaturen ook wel goed gesmaakt hebben!

  2. ruud zegt:

    was een uiterst geslaagd weekje dus weer, en met een gem. van 5:05 in de duurloop gaat het nog lekker vlot ook

  3. Jacqueline zegt:

    Wat een tempo zeg voor een training van 21 km.

  4. Claudia zegt:

    Mooi reisje weer en ook daar gelopen, lastig om een een beetje route te vinden denk ik.

    Je blijft lkr aan het lopen, geen zomerstop voor jou!?

    liefs Claudia

    • Rich@rd zegt:

      Hey Beerinnetje,
      Soms moeilijk een route te vinden want ik wil niet de weg kwijtraken en vliegtuig missen😉
      Geen zomer ik wil graag weer goed voorbereid zijn voor een marathon later dit jaar😉
      Liefs van het Leeuwtje

  5. Tanja zegt:

    Klinkt allemaal lekker!
    Hier een kleine Oldenhof (Veldman is Oldenhof geworden) geboren, Hidde is zijn naam! Afgelopen 30 juni. Op facebook kun je evt foto’s van hem zien….;-)
    Liefs, Tanja

  6. Keesdeloper zegt:

    Zo loop je nog eens ergens. Je hebt de Ertna mooi tot bedaren gebracht.😉

Geef een reactie

