Een tocht vol slakken

Vorige week stond er sinds een tijd weer een 21ger door de polder op het programma. Het had in die nacht ook wat geregend en wanneer ik richting Nieuw Lekkerland loop kom ik vele grote naaktslakken tegen.

Deze naakt slakken zijn echte kamikaze slakken. Kamikaze slakken zul je denken nou ik zal het eens uitleggen.


Naaktslakken trekken over het natte asfalt heen en worden vervolgen overreden door een fietser, of bromfietser of platgestampt door een hardloper.

Niet door mij overigens hoor, nee ik vind het zo goor om er op te gaan staan dat ik bij de gedachte al gruwel.  Nee ik slalom en zigzag mij een baan door de vele slakken die in een slakkengang een oversteek maken.

Maar slakken zijn niet alleen langzaam maar zoeken de doden slakken ook nog eens op en doen dan gewoon aan kannibalisme.

In een groepje peuzelen de overblijfselen van een mede slak op om vervolgens ook weer aangereden of platgestampt te worden door die fietser of hardloper zo wordt het daar een regelrechte slagveld van naaktslakken.

Maar mijn schoenen bleven ook dit maal schoon en zo liep een nette 21 km door de polders al was mijn bpm toch nog redelijk hoog.


Omdat ik de trainingen weer gewoon wil oppakken stond ook weer  een Interval training op stapel, op woensdag een piramide loop in 4 minuut de km. Das snel zat voor mij en kon dit goed behappen. Het liep heerlijk en ik probeer mijn rust tussendoor wat ruimer te nemen. Lukte prima en de 4 minuut de km werd netjes gehaald.

Vrijdag de 15 km ronde gepakt, niet te snel maar rond de 5.15 de km en schoot na een km of 3 een plaatje van deze paarden toen er plots een auto naast mij stopte met daarin Jacqueline uit ons RoPaRun daarin, even een kort praatje en daarna weer door.

Zo dus dat waren weer eens normale kilometers voor een week, zeker niet teveel maar wel weer goed begonnen, target nee nog even niet.

8 reacties op Een tocht vol slakken

  1. Ruud zegt:

    Da’s geen slakkegang, die trainingen van je.

  2. Jacqueline zegt:

    Je bent weer prima bezig. Ik bleef ze vandaag nog net voor die slakken maar het scheelde niet veel.

  3. jan zegt:

    jakkes, ja bij mij heeft er ook wel eens eentje het leven gelaten onder de zolen van m’n schoenen…

  4. Runninghans zegt:

    klopt, die naaktslakken ontwijk ik ook met mijn fiets zelfs..

  5. Wat een slijmerig blogje zeg🙂

  6. Claudia zegt:

    Bbbrr wat een nare beesten toch, hier zaten ze zelfs in hok van nijntje.

    Verder ben je lkr aan het lopen zeg.

    Liefs Beerin

  7. rinus zegt:

    Rare jongens die slakken in het naakt!.
    Je pakt weer mooi de km en hopelijk niet te warm allemaal de komende tijd.

Geef een reactie

