Kijk eens uit naar Dopjes Actie

Zo het was even wat blogstilte, even geen zin in hardlopen. Bestaat dat zou je zeggen, nou toch echt wel. Tot vandaag, vandaag ging de schakelaar weer op loop modus en had er weer echt zin in.

Na het werk gelijk de sportkleren aan en voor een 10 km run. Ik kwam na bijna 3 km bekende tegen en stond gezellig even een 20 minuten te kletsen. Toen door gelopen maar route ingekort. Na 6 km begint het me te hozen, hagelen en te onweren. Dus even schuilen bij een struikje en toen de bui verder trok snel weer gaan lopen. Na acht km verzopen maar heerlijk gelopen.

Er was ook weer eens een buitenland tripje, wederom in een land geweest waar ik nog nimmer was geweest, Rinus en Mo wel. Zij hebben daar een marathon gelopen.

Yep Marokko was dit keer mijn bestemming. Zondag vloog ik Casablanca en per taxi door naar Mohammedia.

Mohammedia (محمدية) is een havenstad in het westen van Marokko, circa 25 km ten noordoosten van Casablanca. De stad werd oorspronkelijk Fedala genoemd, maar werd in 1959 ter ere van Koning Mohammed V hernoemd. Tussen de 14e en 19e eeuw was de haven een belangrijk ontmoetingspunt voor handel tussen Europese handelaars en Marokkaanse kooplieden. In 1913, toen Marokko geannexeerd was door de Fransen, begon de bouw van moderne havenfaciliteiten in de stad. Ik mocht hier een bezoekje brengen aan de Tingis.

Na een lange dag was het probleem opgelost en de volgende dag met daglicht weer richting Nederland. Onderweg verbaasde ik me over de vuilstort plaatsten waar van tijd tot tijd waarschijnlijk de fik erin gaat. Maar voordat dit gebeurd waait er heel wat plastic weg en ligt dit bezaaid over de uitgestrekte vlaktes. Slordig want het is een mooi land wat ik zo even zag.

*OPMERKELIJK NIEUWS* De dopjes actie.

Ik ben natuurlijk al jaren een goede doelen liefhebber. Nu kwam Connie laatst bij ons thuis met het verhaal dat iemand van haar werk dopjes spaart voor een blindengeleidehond. Dus tijdens de RoPaRun heeft team 238 hun beste beentje voor gezet en hadden na de RoPaRun een mooie zak vol fles dopjes.

Het verhaal ging natuurlijk een geheel eigen leven lijden en alsof je bij een groep mensen iets in het oor fluistert en aan het einde een heel ander woord krijgt te horen zo ging het dus ook bij ons. Het werd dus de blinde hond met drie pootjes en een oor en een lapje op zijn oog al wandelend met blinde stok.

Was heel erg leuk en deze spontane actie krijgt een vervolg want team 238 gaat gewoon verder met sparen. Maar vrienden/bloggers en andere bekende. Willen jullie misschien ook dopjes sparen voor een blindengeleidehond? Lees dan even dit verhaal en bewaar de dopjes voor mij en we zien elkaar vast wel bij een loop evenement en dan neem ik ze graag in ontvangst.  Ik weet dus niet of het dus een Belgische of een Hollandse blindengeleide hond zal worden. Maar doet dit er iets toe.

10 reacties op Kijk eens uit naar Dopjes Actie

  1. John zegt:

    Na de RopaRun is wat loop rust wel verdiend. Zoals we van je gewend zijn zet je je weer in voor het goede doel en maak je tussendoor weer een interessant tripje.
    We zien elkaar hopelijk snel weer Broeder.

  2. jan zegt:

    mijn dochter drinkt (te) veel cola light, we gaan doppen sparen!

  3. ruud zegt:

    even looprust, een leuk buitenlands tripje weer.
    maar nu begrijp ik nog steeds niet wat die hond (belgisch of nederlands, wel of niet blind) nou met al die dopjes doet…..
    (spoor achterlaten, zodat-ie de weg terug weer kan vinden?)

  4. Ik zal de dopjes voortaan opsparen.

  5. Claudia zegt:

    Weer een leuk ontdek-je-plekje-blog. En dopjes liggen al klaar voor Beffie.

    Liefs van 4-potige Beerin

  6. Bjorn Paree zegt:

    Sorry, de komende maanden mag ik niet veel anders drinken dan water …. (zie mn blog waarom) dus veel heb je niet aan mij met je dopjes actie maar ik zal eens bij de vrienden vragen.

  7. runninghans zegt:

    na de roparun is het altijd lekker om even wat rust te nemen.. mooie actie de dopjesactie

  8. rinus zegt:

    Mooie plekjes in Marokko en dat verbranden is inderdaad vreemd, maar wel gemakkelijk!.

  9. Jacqueline zegt:

    Alweer een mooie actie… en wie weet wordt het een Duitse (herder) blindengeleide hond ??

  10. Wilma van der Burg zegt:

    Ik zou graag willen weten waar ik de dopjes kwijt kan. Een medewerker van onze sportschool spaarde ook dopjes, maar zij is gestopt, omdat de dopjes niet meer werden opgehaald. Dus meedoen is leuk, maar je moet wel een adres hebben om ze kwijt te kunnen.

Geef een reactie

