Samen met Kevin gelopen, leuk!!

Er waren deze week weer een viertal trainingen. En er waren wel een paar bijzondere bij.

Zoals de eerste op dinsdag, ik mocht uitlopen volgens mijn schema, 30 minuten. Dus Kevin zei “pa ik ga eens mee met jou”. Hij loopt al een tijd te verkondigen dat hij mij er wel uit zou lopen op de 5 km.

Maar ik ga nu niet een wedstrijd ervan maken dus besluit om op 5.00 de km te gaan. Al kwebbelend vertelde Kev dat een 10 km in ongeveer 30 minuten toch wel haalbaar zou moeten zijn voor hem als hij daarop zou gaan trainen.

Nou ik vertelde hem dat ik daar niet zo in geloof. Maar goed, we liepen gezellig verder en ik maakte er een 10 km van want 30 minuten is echt weinig en bovendien het is heerlijk weer. Na 7 km denk Kev ineens het licht te hebben gezien en versnelt na pakweg 4.25 de km. Ik laat hem gaan maar niet veel later ga ik toch aanpikken. Bij laatste km dacht ik, kom maar op Kev we gaan nog een keer versnellen en loop de laatste km in 4 minuten. Ik hoorde een hoop gehijg achter mij maar hij hield stand, na 10 km was hij moe maar voldaan.

Kev heeft na deze trip samen ineens een berg meer respect gekregen voor zijn vader maar ook ik moest wel toegeven dat hij geweldig liep. De twee dagen erna had hij best stijve kuiten.

En ik liep donderdag mijn interval, 5 x 1000 in 4.00 de km, ze gingen geweldig en na iets meer dan 10 km is ook deze training afgrond.

Op vrijdag stond er weer een sportmassage bij Met handen en voeten, Marleen heeft weer vele knopen onderhanden genomen en zelfs mijn teennagels zijn marathon proof. Na bijna 2 uur kwam ik weer van tafel voelde echt wel dat er iets gedaan was. Marleen bedankt wederom.

Zaterdag een 10 km rondje en vandaag stond er een 18 km in marathon tempo op het spel. Gisteren vierde Tessa haar verjaardag dus werden er wat meer biertjes gedronken dan normaal. Maar rond de middag vandaag voelde ik me wel oke voor deze training.


In een mooi tempo liep in wederom door de polders en ging via de Donkse Laagten kwam ik na 9 km op mijn keerpunt. Maar net iets daarvoor heb ik een nieuw natuurmoment meegemaakt.

Net voor mij schrok een Haas zich rot en maakte een sprong van 1,5 meter het water in en zwom zo naar de overkant en koos het hazen pad, geweldig gezicht om te zien.


Na 18 km kwam ik weer in het dorp en had heerlijk getraind, wat een prachtig weer om te trainen

8 reacties op Samen met Kevin gelopen, leuk!!

  1. RunningHans zegt:

    Die haas dacht natuurlijk wie komt daar nu als een gek aanrennen… of zou het een teken zijn voor 10/4: de haas.

  2. Jan zegt:

    Heel herkenbaar die bravoure van Kevin, ik heb ook zo’n exemplaar. Maar kijk wel uit voor de sprintjes die zulke knapen kunnen produceren, op de duurlopen kunnen we ze wel hebben, maar even de straat uitsprinten, ben ik echt kansloos.

  3. Tiny zegt:

    Dat gebeurt er nou ook met hazen die hun werk niet naar behoren doen. Die gaan het water in!!

  4. Koen Martens zegt:

    Ha ha die Kev wat denk die wel. Mooi dat je hem een poepie hebt laten ruiken Rich.

    Mooie foto´s wat heb je dat beestje toch de stuipen op het lijf gejaagd met je wezenloze snelheid🙂

  5. John zegt:

    Wie weet gaat Kev nog wel vaker met je op pad, hij heeft tenslotte een mooie voorbeeld in de nabije omgeving😉
    Je blijft echt ongelofelijk goed gaan. Dat wordt echt een groot feest op de Coolsingel.

  6. Claudia zegt:

    Zag er afgelopen zondag ook vier (hazen) dan maar die liepen achter elkaar aan te rennen in het zonnetje en zagen mij niet eens. Maar liep ook niet zo snel;-).

    liefs Claudia.

  7. Rinus zegt:

    Inderdaad apart een Agua Conejo en leuk zo met zoonlief op pad.

  8. Jacqueline zegt:

    Goed gedaan van Kevin.
    Zou het een triathlonhaas geweest zijn ???

Geef een reactie

