Het voorjaars gevoel!!

Mixed feelings wat kleding betreft, na Schoorl heb ik dinsdag een uitloop gedaan van 10 km in een te snel tempo.

Vandaag een lange duurloop, niet te laat uit bed en het zag er een beetje grauw uit. Maar het weerhield mij niet om in een korte broek te gaan. Iets over acht stap ik naar buiten en merk al snel dat de lente er nog niet is.


Maar oke fris en niet teveel wind, ach lets go. Na 2 kilometer had ik eigenlijk behoorlijk spijt want het is vandaag echt geen voorjaar en de wind was behoorlijk guur en had koude handen, een rode neus, blauwe knieën. Maar ik ga niet terug, nee gewoon verder en opzoek gaan naar het lentegevoel.

Onderweg kwam ik verschillende grote zilverreigers tegen, in hartje winter zie je ze niet maar elke week lijken het er meer te worden, een ander beeld is dat al het riet inmiddels gekapt is zodat er plaats is gemaakt voor nieuw vers riet.


De katjes hangen al weer aan de wilgen al worden ze allemaal geknot en de een groep scholeksters zijn ook weer neer gestreken. In de Donkse Laagten waren vrijwilligers de wilgen aan het knotten. Dit heeft alles weg richting het voorjaar, de lente.

De km 22 km werden met gemak gelopen maar het was brrrrrrrrrrrrrrrrrr koud. Dus aan de lente wordt gewerkt, maar vandaag was tijdens mijn duurloop toch echt nog winterskoud.

Volgende week gaan we weer strak aan de schema en het aftellen richting Rotterdam schiet al weer op, heb er zin in.

8 reacties op Het voorjaars gevoel!!

  1. Het was echt koud vandaag!

  2. Claudia zegt:

    Stel het lopen even uit tot het wat warmer is. Vanmorgen was het heerlijk in de sportschool;-).

    liefs Claudia.

  3. ruud zegt:

    Ja, ook vandaag nog brr koud.
    Laat ze svp een beetje harder doorwerken aan de komst van die lente

  4. Jan zegt:

    Ach het lopen is best te doen in de kou, maar ik had vandaag gewoon winteroutfit aan, you bikkel!

  5. Jacqueline zegt:

    Korte broek ???? brrrrrrr koud. Maar éénmaal een paar honderd meter onderweg werd het (in langebroek) heerlijk warm.

  6. Koen Martens zegt:

    Ik krijg spontaan de lente in men bol na dit fleurige bericht.

  7. Rinus zegt:

    Het komt er aan, nog even wachten.

  8. RunningHans zegt:

    korte broek…?? Brrr. nee dat is nog niks… Nog een maandje wachten, hoop ik

Geef een reactie

