De switch is gemaakt!!

Na de eerste 4 jaar helemaal into the Asics Nimbus te zijn geweest is er een switch gemaakt. De Asics Nimbus was een goeie hardloop schoen voor zowel de korte als de lange afstanden.

Alleen vonden ze de marathon vaak iets te ver en was er telkens een grote bloed blaar te betreuren onder mijn grote teen nagel. Met als gevolg dat deze nagel er weer afging en er een nieuwe tevoorschijn kwam wat vaak maanden duurde.

Dus zaten de Nimbus iets te krap. Na de Be More Ultra tour actie ging ik naar huis met een paar mooie Nike Zoom Vomero+4  die na een lange verloting voor mij bestemd waren. Met deze Nike hardloopschoenen heb ik vorig jaar vele km gemaakt maar ook 2 marathons gelopen zonder enige schade aan mijn tenen.

En nu is er weer een nieuw paar aan komen waaien waarvoor ik op het juiste moment op de juiste plaats was. Yep ik ben de trotse bezitter van de Nike LunarEclipse+.

Nike LunarEclipse+ is een schoen voor zowel de korte als de lange afstanden en heeft een hele lijst van mooie snufjes en eigenschappen. Donderdag de (stoute)schoenen aangetrokken en gelijk maar even de proef op de som genomen. Had al heel wat reviews gelezen maar de beste mening heb je zelf.

Nou ze deden het werkelijk super, zijn lichter en bezorgde mij een heerlijke training en dat op mijn eerste training met deze Nike’s. Ben dus erg blij met deze hardloopschoenen, bedankt ;-).


De omezwaai is dus echt een feit, Nike is inmiddels de winnaar geworden en heeft de Asics Nimbus van de troon gestoten. Ga er veel km mee maken en vandaag heb er ik nog maar 21.1 aan toegevoegd. Daar vele de Mid Winter Marathon gingen doen heb ik de polders in de Alblasserwaard bekeken.

Er stond heel veel wind maar het resultaat was goed te noemen, de 21.1 wilde ik in marathon tempo lopen en deed het met succes. Er zaten een paar kilometers bij die de snelheid erg omlaag haalde door de wind die je bijna tot stilstand bracht.

13 Responses to De switch is gemaakt!!

  1. Tiny schreef:

    Dus nu omgeturnd naar een Nike-ofiel;-)

  2. RunningGerard schreef:

    Succes en veel mooie km’s met je nieuwe sloffen

  3. jan schreef:

    Ben benieuwd of je voldoende steun & demping hebt in je lichtgewicht Nikes. Zie je zondag met centjes voor de loten.

  4. RunningHans schreef:

    Ik denk dat je nog sneller wordt met deze schoenen. Dat wordt een toptijd in 010

  5. Claudia schreef:

    Is altijd leuk als ze zo aan komen vliegen en helemaal als het lopen erop zo lkr gaat.

    Weer mooie training voor Rdam, wel graag wat minder wind dan.

    liefs Claudia.

  6. John schreef:

    Mooi schoentje. Zelf heb ik naast de Glides ook nog een paar LunarSwift die me erg goed bevallen.
    Je gaat veel plezier aan de Eclipse beleven, dat weet ik zeker.
    Tot zondag Broeder.

  7. Koen Martens schreef:

    Wat mijn grootste vraag nu is. Hoe zijn die Nike’s je komen aanwaaien? van welke kant?
    Anders ga ik ook even buiten staan en probeer er ook een paar te pakken.

  8. John schreef:

    Kennelijk hebben de Nimbussen en de Vomero’s toch overeenkomsten. Ik wissel de (nu) Nimbus 12 af met de Vomero 4 en beiden zitten me nog lekker. Voor mij hoeven ze dan ook geen marathon aan te kunnen 🙂

  9. Jacqueline schreef:

    Kan me helemaal vinden in jouw Nike verhaal :-). Heel veel plezierige hardloopkilometers op je nieuwe mooie Nikies.

  10. Rinus schreef:

    Helemaal om en zo te lezen super schoenen.
    De vraag is alleen hoe lang kan je op nike lopen voordat ze op zijn en hoe lang op de oude?.
    Als de nike na 900km op zijn?, en de anderen pas na 1500km, dan is het een dure hobby.
    Zie je in Schoorl.

  11. Pim schreef:

    Nu nog aansluiten bij de Nike plus website en provincie Zuid Holland heeft er weer een kilometervreter bij!

  12. ruud schreef:

    Veel (loop-)plezier met je Nike-schoenen!
    De laatste tijd vlieg je inderdaad, ze zullen dus zeker wel bevallen

  13. Broeder Ronald schreef:

    dat wordt dus knallen in Schoorl op je Nike’s? Zie je daar Broeder

Geef een reactie

