Even terug maar snel weer vooruit

Zo begint het inmiddels toch snel naar het einde van het jaar te lopen en word het jaar weer geëvalueerd. Nou ik kan terug kijken op een super loopjaar, de benen hebben het geweldig gedaan en dit jaar heb ik de meeste km ooit in een jaar gelopen en wel 2260km en tel daar nog een het aantal km skeeleren bij op dan ben ik toch echt vanuit Alblasserdam helemaal naar Gibraltar geweest.

Maar niet alleen dat want ook marathons waren het er 3 was een nieuw record, bij de kortere afstanden werden op alle afstanden PRs gelopen.
De voorjaarsklassieker in Schoorl is altijd de start van het seizoen voor mij. Altijd een weekend waar we met hardlopende vrienden eten en drinken en lekker bijkletsen en ook nog een leuk stukkie lopen.

Ook had was er een webloggers Doe een Wens loop, met een uiterst leuk gezelschap een 26 km gelopen en daarna een heerlijke lunch aangeboden door de Hema Alblasserdam maar niet mijn verhaal was het mooiste nee graag nogmaals mijn complimenten voor dit verhaal.

De andere mooie momenten waren toch de marathons dit jaar met als eerste Rotterdam. Had aan Hans gevraagd of hij me wilde helpen met schema en had al zijn adviezen en trainingen goed opgevolgd. En tijdens de marathon had ik een Beerin als konijn die mij zou helpen naar een PR binnen de 4 uur. Kwam echt helemaal goed en doorbrak de magische grens van 4 uur.

Vervolgens weer gewoon verder gaan om de dubbel in Berlijn te gaan lopen. 42 km op de skeelers en de ochtend daarna al hardlopend de 42195 meter volbrengen. Een echt water festijn was het, maar heb de afstand binnen de 2 uur volbracht en daar had ik van te voren niet op durven hopen.
Hardlopend ging het in Berlijn lang goed, tot de 32 en daar kwam de overbelasting voor de dag, het werd een lange 10 km en kon helaas niet binnen de 4 uur binnen zijn, 10 luttele seconde te laat.

Ook een geweldige actie samen met het team van Back to Vinyl heeft ons geen windeieren gelegd voor de Doe een Wens en kijken terug om een super avond.
Niet zo lang geleden was er de laatste mogelijkheid om de Zuiderzee Marathon te gaan lopen in de huidige vorm, dit liep gesmeerd maar ik wilde nog net iets te veel zodat ik de laatste 5 km gewoon stuk was en het daar liet liggen. Maar ook nu liep ik weer sneller DE afstand, ditmaal in 3.38.02.

De grenzen zijn verlegd en een tijd onder de 3.30 gaat er komen in 2011. Vooruitblikken is ook leuk, zo staat natuurlijk Schoorl 30 km, Rotterdam marathon, Leiden marathon en de RoPaRun met team RTZN en de Berenloop op programma. Klein greep uit een mooi vooruitzicht.
Het was een geweldig jaar en gaan er weer een geweldig jaar tegemoet. Er is nog veel meer geweest maar dit zijn zo beetje de hoogte punten.
Tot slot wil natuurlijk alle donateurs en sponsoren die iets of heel veel voor de Doe een Wens gedoneerd en of gedaan hebben bedanken, en speciaal LV Belettering als Kleding sponsor in   2010 en hopelijk zal hij wederom in 2011 mijn kleding sponsor zijn. Maar ook Denise fotografie die toch even snel foto’s kwam maken tijdens Back to Vinyl, super mensen allemaal met de hart op de goede plaats.

15 Responses to Even terug maar snel weer vooruit

  1. John schreef:

    2010 Is een jaar van sprongen geweest. Mega sprongen vooruit welteverstaan. Man wat heb jij een mooie prestaties geleverd op alle afstanden, maar zeker ook voor Doe een wens. In 2011 ga ik je nog wel een paar keer proberen bij te houden 😉
    Goede jaarwisseling voor jou, Lydia en de kids natuurlijk op naar een schitterend 2011.

  2. Tiny Raijmakers schreef:

    We gaan er gewoon een mooi jaar van maken. Ik wens jou en je naasten een goed 2011 in goede gezondheid, geen blessures en veel sportiviteit toe.

  3. Fred schreef:

    Hoi Richard, dat 2011 minstens zo mooi mag worden als dit jaar dat bijna afgesloten is. We zien elkaar ongetwijfeld wel bij de een of andere loop, ook al is jouw programma aanmerkelijk ambitieuzer dan dat van mij. Leuk! Veel plezier en gezondheid in het nieuwe jaar!

  4. John schreef:

    Een geweldig mooi jaar Richard, één om in te lijsten. Maar natuurlijk, zoals het hoort is iedere goede afsluiting tevens een uitdagend begin om het nog beter te doen. Met vertrouwen dus..het zit erin. Alle goeds voor 2011!!

  5. M@urice schreef:

    Zo’n mooi jaar is voor herhaling vatbaar! Fijne jaarwissiling!

  6. Jacqueline schreef:

    2010 was voor jou idd een waanzinnig PR jaar. En die tijden worden in 2011 vast verbeterd.
    Een hele fijne jaarwisseling en op naar een mooi en gezond 2011.

  7. Henk Lodder schreef:

    Ha die Richard, tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben. Maar jij heb afgelopen jaar echt je grenzen positief verlegd. Had vorige week nog contact met Edward (onze BN-er) en ook hij was erg onder de indruk van jouw 3:38 !! We zien elkaar volgend jaar zeker weer, want Rotterdam, Leiden, Roparun staan ook bij mij op het programma. De groeten van ons (ook aan Lydia) en we gaan elkaar zien jongen ……..
    Ga in ieder geval meer trainen, want je komt mij te dichtbij.

  8. hans schreef:

    je hebt dit jaar een flinke sprong voorwaarts gemaakt.. en er zit nog meer in. ik wens je een mooi, sportief en gezond 2011 toe

  9. Rinus schreef:

    Inderdaad een mooi loop jaar en wat een verbetering van de tijden zeg, top gedaan en doe 3:30 gaat komen in 2011.
    Groet Rinus.

  10. ruud schreef:

    Mooi hardloopjaar geweest met mooie PR’s en vooral op de marathon zo maar binnen de 4 uur door naar 3:38!
    Wens je veel voorspoed en heel veel gezondheid en weer vele kms vol met veel hardloopplezier.
    gr, Ruud

  11. Koen Martens schreef:

    Je vergeet er een en die mag best genoemd worden als je het hebt over het hart op de goede plaats. En dat ben je zelf Rich.

    Ook voor jullie een gezond en sportief 2011.

  12. Claudia schreef:

    Je hebt weer een mooi endje gelopen dit jaar en een paar mooie tijden verzameld. Op naar Rdam.

    De beste wensen voor een mooi en sportief 2011.

    liefs Claudia.

  13. Ronald schreef:

    leuk om alles weer ff terug te zien/lezen! Het was een superjaar voor je en je gaat met sprongen vooruit! Ik wens jou, de Mrs. en kids een gezond en geweldig 2011!

  14. Mo schreef:

    Weer een bewogen jaar achter rug. Een gezond en sportief 2011 jaar wens ik je.

    Groet Mo

  15. jan schreef:

    Richard, de beste wensen voor een mooi en gezond 2011, leuk je gezien te hebben in Schoorl en natuurlijk Berlijn. Hoop je weer te zien in Schoorl en Rotterdam!

Geef een reactie

