Echt winter in de herfst

Na de Zuiderzee marathon ben ik echt niet in het zwarte gat gevallen. Nee ben er weer geweldig uit gekomen maar van de week rustig aan gedaan.

Woensdag was het ook een winterse dag maar ik wilde graag gaan trainen. Toen ik thuis kwam gelijk in de hardloop kleding gelopen en met -5 is dat niet in een singletje, nee gewoon een Zuiderzee Outfit echt winters dus.


Er stond helaas een giga wind en zoals zo vaak pak ik deze ronde. De eerste 5 km wind in de snuit maar ze gingen goed, spieren protesteerde niet dus prima. Terug wind in de rug en tempo ging al snel weer omhoog. Na 10 km weer thuis en dik tevreden, Kev vond dat ik straal gek was om te gaan lopen maar daar denk ik anders over.

Vandaag was er een vlotte 15 km gepland, eigenlijk was deze voor vrijdag maar door werkzaamheden was dit niet mogelijk. Nadat de kerstboom opgetuigd was had ik toch echt even zin om op pad te gaan. Het voordeel dat het wat later op de dag was is dat een heel groot deel van sneeuw inmiddels verdwenen was en er droog getraind kon worden. Alleen even de straat uit was een baggerzooi maar de hoofdweg naar Oud Alblas en Nieuw Lekkerland waren sneeuwvrij.


De training zou een wisselloop worden waarin 3 keer 5 km versneld gaat worden.  De eerste 5 in 5.20 daarna 5 in 5.10 en tenslotte de laatste 5 in 5.00 de km.  Na de eerste 6 km kwam ik langs de Eendenkooi waar de overnachtingplaats is van de Grote Zilverreiger, in een oogopslag zag ik er daar 3 zitten en wat zijn ze parmant.

Even over de grote Zilverreiger, vorige week tijdens de ZZM had ik bij de start al verteld dat ik hoopte er een tegen te komen tijdens de 42 km.  En na ongeveer 36 km zag ik er een al dacht iemand anders daar anders over want die had het over een schaap. Belachelijk want zie het verschil .


Maar oke de kilometers gingen in geplande tempo en na 7.5 km draaide ik om want ik wist zeker dat de weg terug sneeuw vrij zou zijn. Na 15 km weer bij het thuishonk en het was een heerlijke tocht.

11 reacties op Echt winter in de herfst

  1. hans zegt:

    Je bent al weer snel na de zzm op pad. Netjes

  2. Claudia zegt:

    Ja ok nu zie ik ook het verschil maar dat andere schaap was bruin;-).

    Je bent weer in kerstsfeer, boom en die leuke sneeuwvlokjes.

    liefs Claudia.

  3. Jacqueline zegt:

    Zo .. je bent alweer snel goed bezig.
    Het schaap is duidelijk iets donkerder van kleur🙂.

  4. John zegt:

    Je bent alweer snel met de tempotraining in de weer na de marathon. Werd het je alweer te koud op die roze besneeuwde wolk ;-)?
    Ik ga nog ff verder zoeken naar de verschillen🙂

  5. koen Martens zegt:

    Ik zie bovenaan toch echt een schaapachtig mooie foto:-)

  6. JeeWee zegt:

    Als ik mijn loopbril op heb dan zie ik het ook allemaal niet zo scherp, maar dit verschil zie ik zelfs zonder bril…….

  7. Ronald zegt:

    mooie winterplaatjes, lekker lopen maar pas op voor de gladheid

  8. Ruud zegt:

    Toch heeft dat schaap iets “zilverachtigs”, dus helemaal onlogisch was het niet……
    En gewoon lekker bezig weer, zo kort na die ZZM!

  9. Rinus zegt:

    Als je 46 bent geworden , dan ga je wel eens anders kijken😉.
    Goed bezig en de sneeuw is weer weg.
    Groet rinus.

  10. John zegt:

    Lekker weer he🙂 Zwarte gaten zijn er genoeg, super dat je er omheen hebt weten te lopen.

  11. IJskonijn zegt:

    Ik smelt voor zo’n sneeuwpop. Maar dat rad van plezier op de achtergrond, is dat de nieuwe ‘golden eye’ van de Alblasserwaard??? En ik maar op de bouwplaats dolen met m’n camera… fout, fout, fout…

Geef een reactie

