Zwerfloop, super toer geweest

De langste duurloop tijdens de voorbereiding is een feit, zondag eens lekker op stap geweest voor mijn 34 km duurloop. Nu ik al weer weken door de Alblasserdamse polders loop wilde ik wel een wat anders.

Vaak wanneer ik van of naar Adam gaat, rij ik via Bodegraven (N11-N207). Daar heb je de Reeuwijkse Plassen, een prachtig natuurgebied en kon gisteren eens kijken of zich daar ook  de grote Zilver Reiger schuilhoud.

Was op tijd bij de plassen maar het was nog niet droog dus even wachten en betere tijden. En die kwam er al vrij snel. Ik had een mooie route uitgezet en ben dus volgens het briefje gestart.

Je hoorde de vele vogels fluiten maar ook een grote Bonte Specht tikte er hevig op los tegen een boom, geweldig om te horen en zeker zo mooi om te zien. Al snel bleek dat ik van mijn route begon af te wijken en besloot het briefje maar even op te bergen. Of te wel nu werd het echt een zwerfloop.


Liep door prachtige wegen en waarachtig, ja echt waar ook hier heb ik de grote Zilver Reiger gespot, nee het was echt geen Ooievaar!!! Ook zaten hier vele Blauwe Reigers die allen druk bezig waren met het maken van hun nest hoog in de bomen op een van de vele eilandjes in de Plassen.

Daarna wat keuzes moeten maken welke kant ik zou opgaan maar ben in diverse plaatjes geweest waar ik nog nimmer van had gehoord tijdens mijn topografie  lessen vroeger. Heb een weg twee keer gelopen dus kon die mooie huizen daar ook 2 keer beoordelen, ook staan er piep kleine aan het water zomer huisjes, lijk me heerlijk vertoeven daar, oke zwemmen dat doe ik niet maar die uitgestrekte plas een must voor het oog.

De kmters werden met alle gemak gelopen en zelfs het zonnetje brak door. Kwam vele andere hardlopers tegen en dat geeft dus aan wat voor een mooi gebied het daar is. Heb ontdekt dat eens op andere plaatsen lopen weer een heerlijk schouwspel voor het oog is en geniet er maximaal van. Na een km of 29 loop ik al weer behoorlijk richting de auto maar zie dat het nog een best eind weg is en twijfel of ik nu niet teveel gaat lopen.


Iets verder op kom je zelfs een verdwaalde Dixi tegen die er nog beter uitziet van binnen dan menig toilet elders en zo wordt wildplassen toch tegen gegaan. Er stond ook een mooi info bord bij die vertelde dat hier karekiet rond vliegt (niet gezien).

Maar al met al ging het erg lekker en dacht dat het minder dan 34 km was dus nog even rechts af een park in. Uiteindelijk heb ik precies 35 km gelopen en kan niet anders zeggen dat het heerlijk was om daar te lopen. Ga in de toekomst meer van dit soort zwerfloopjes maken want je ziet dan zoveel leuke dingen die ik niet elke dag ziet. Het was een mooie natuurzwerfloop.

10 reacties op Zwerfloop, super toer geweest

  1. Jacq. zegt:

    Zowiezo knap dat je die 34 km in je uppie hebt afgelegd. Infobord bij de dixi… rondvliegende Karekiet ??😉.

  2. Ronald zegt:

    absoluut een schitterende omgeving. Prima duurloop Broeder. Als jij nu geen sub 4 loopt word ik gek (oh.. dat ben ik al.. )

  3. Claudia zegt:

    34km zwerven hoe heerlijk is dat op een zonnige zondag. Ziet er goed uit voor Rdam, krijgen we dan ook een beetje mooi weer?

    Geen versnellinkjes aan het eind?

    liefs Claudia.

  4. hans zegt:

    mooi om in een andere omgeving te genieten van het hardlopen….

  5. M@urice zegt:

    Zitten er in Rotterdam ook Zilver Reigers ??

  6. John zegt:

    Een mooi gebied dat ik tijdens één van de vorige lange duurlopen ook doorkruist heb.
    Dit was de kers op de taart. R’dam here we come!

  7. Ja het ideaal van zo’n loop is dat je aan het eind nog het gevoel moet hebben er makkelijk 7 km bij te kunnen lopen.

  8. Pim zegt:

    Mooi gedaan Swiebertje. Met Saartje op naar de burgemeester op de Coolsingel.

  9. JeeWee zegt:

    Op en top genieten is dat.

  10. Koen Martens zegt:

    Karekiet niet gezien, had maar in die dixi gekeken.

    Mooie training zo ergens anders, is net of je even op vakantie bent.

Geef een reactie

