Kleine moeite, grote steun

Gisteren heb ik een rustig herstelloopje gedaan en vandaag mocht ik weer op pad. Maar daar ging nog wel het een en ander aan vooraf.

Gisterenavond zat ik al in dubio want zou ik nu wel of niet naar het schaatsen kijken wat startte om 1.15 in het holst van de nacht. Want ik wilde vanmorgen vroeg vertrekken voor mijn duurloop.

Oke kijken naar OS dus iets voor twaalf ogen toe en rond 1 uur weer wakker. En wat was het genieten uiteindelijk. Sven baalde als een stekker en Mark ging uit zijn stekker van blijdschap, zo dicht ligt verdriet en vreugde bij elkaar. Dus ging om half vier naar bed en om jawel 06.15 werd ik voor de wekker wakker en ben even een bakkie gaan doen om rond 7 uur te gaan lopen.

Maar allemachtig wat was het koud zeg, het zicht was niet al te ver door de mist maar daardoor waren de bomen mooi wit en waren de takken als fluweel. De rit ging via Nieuw-Lekkerland voorbij Streefkerk en weer terug. Na een km of 6 vloog er een Zilver Reiger vlak bij mij weg dus mijn loopje was al geslaagd.


Maar nog geen km later heb ik weer een geweldig dier gezien, het was een Hermelijn. De hermelijn behoort tot de familie der marterachtigen. Wat uiterlijk betreft lijkt deze soort veel op de wezel, maar hij is duidelijk groter en heeft een langere staart met lange haren en een zwarte (pluim)punt. De rug is grijs- of beige bruin en de buik is wit of geel. De scheidingslijn tussen rug- en buikzijde loopt recht. De oren hebben een lichte rand. Hermelijnen kunnen in de winter geheel of gedeeltelijk wit worden, maar de staartpunt blijft altijd zwart. Deze Hermelijn was nog niet zo oud denk ik want hij was een cm of 30 groot schat ik zo in. Nou ik was echt in mijn nopjes. Bijna alle kmters goed gedaan en kwam na ruim 24 km thuis om te zien dat er ijs op mijn wenkbrauwen zat.

Tot slot graag even aandacht voor het volgende. Soms zijn er weblogs die op je netvlies gegrift blijft, dit is er een.

Al vanaf het begin van dit jaar volg ik Aad. Aad heeft op 22 december 2009 samen met zijn Cassandra een auto ongeluk gehad waarbij Aad in coma is geraakt. Inmiddels is Aad uit zijn coma ontwaakt maar heeft nog een lange weg van revalideren te gaan. Maar Aad is een Vechter en is bezig om terug te komen.

Nu zou het misschien leuk zijn om met ze allen een reactie achter te laten op deze website om hem een hart onder de riem te steken want deze Kanjer verdiend een positieve reactie van ons allemaal. Dus lees hier het verhaal in beeld gebracht door zijn ouders Linda en Harry en zijn vriendin Cassandra.  Alvast bedankt,  kleine moeite grote steun.

9 reacties op Kleine moeite, grote steun

  1. Claudia zegt:

    Dweilpauze;-) bij de dames nu, dus ff tijd om wat blogjes te lezen. Je hebt een mooie tocht gemaakt en dat met zo weinig slaap, kan je voor Rdam ook nog wel feesten;-).

    Ga blog van Aad zeker ff lezen.

    liefs Claudia.

  2. Tiny zegt:

    Ogen en oren open onderweg en er valt van alles te beleven en te zien.

  3. Jacqueline zegt:

    Snap nog steeds niet hoe je het voor elkaar krijgt. Zo vlak je trainingen lopen… super !!!
    Ik zal Aad eens een hart onder de riem steken.

  4. M@urice zegt:

    Heb je die Hermelijn ook besteld voor Kinderdijk! Kijk er naar uit om onderweg zo´n beestje tegen te komen!

  5. Koen Martens zegt:

    Zo dicht bij de randstad en dan zoveel zien onderweg, balen dat ik er de 14e niet bij kan zijn.

  6. John zegt:

    Zo weinig slaap en dan ff die 24 wegtrappen.

  7. Knap hoor, laat naar bed en weer vorig een lekkere duurloop! Goed gedaan! Ik ga ook ff kijken bij Aad

  8. hans zegt:

    je bent goed bezig. met trainen, mooie routes en goede doelen… wel goed slapen he😉

  9. Harry en Linda zegt:

    Goedemorgen,

    Ik ben de vader van Aadje, uit het blog hierboven, ben zelf ook een (amateur) loper van 46 jaar. Die 40 km die ik wil gaan lopen komt dus niet zomaar vallen.
    Ik was er alopweg naar toe aan het trainen, maar door diverse persoonlijke omstandighedenh heb ik uit zelfbescherming deze marathon uitgesteld naar 2011 1.p.v. dit jaar. Wel ligt de halve van Zwolle en de halve van Texel op het programma dit jaar. Zo is ook het contact met Richard ontstaan, zijn en julie interesse in het lopen met daaraan een goed doel verbonden. Zelf ik ik meederes sportieve uitdagingen gedaan voor Kika.

    Met Aadje gaat het naar omstandigheden prima, zo als ze dat dan zeggen, maar we zijn inieder geval superblij dat hij op deze manier de strijd mag aangaan. Hij krijgt een kans en dat is een lot uit de loterij voor ons. Aadje liep af en toe met mij mee, alleen op trainingen want hij heeft een hekel aan wedstrijden, die kan hij nl. niet winnen. 26 December 2009 zouden we dan voor het eerst samen een wedstrijdje doen, dit mocht er helaas niet van komen, hij heeft mij alwel toegezegd dat hij weer samen wil gaan lopen dus das mooi en kijk ernaar uit.

    Diegene die 14 maart meedoen geniet en maak er een leuke dag van. Twijfel nog of ik mee ga doen, heb echt 2 maanden geen stap gezet maar daarvoor heb nog een aantal dagen om over na te denken.

    Bedankt voor jullie interesse en succes met jullie inzet voor een goed doel.Hardlopers zijn mensen met karakter…………..

Geef een reactie

