Tis weer voorbij die mooie Kerst

Zou zo een nummer kunnen wezen van Gerald Cox

Zo dat was kerst 2009, weer heerlijk van alles gedaan en vooral lekker niet veel gedaan maar hoofdzakelijk de dingen die leuk zijn.

Donderdag was het op tijd stoppen met werken en ben toen samen met collega Peet wezen hardlopen. Hij komt terug uit blessure leed en heeft het tempo er al aardig in. Zo liepen we samen naar de Molenkade waar toen nog veel sneeuw lag en oppassen geblazen was. Zijn tempo was eigenlijk voor mij te hoog maar na de sneeuwpartijen getrotseerd te hebben zijn we verder over de dijk gelopen en via de andere kade naar het Boerenpad gegaan zodat we naar 10,3 er een einde aan maakte want ik had tenslotte nog geen cadeautje gekocht voor Lydia. Dus voor het douchen snel even weg en heb toch iets moois voor haar gekocht, een horloge stond nog op haar verlanglijstje.

Vrijdag 1ste kerstdag was er een van doe gerust niets en wordt vooral niet moe vandaag. Na elfen was iedereen beneden en kon er begonnen worden aan het uitpakken van de presentjes. Ieder was tevreden en ook ik had een leuk lijstje samengesteld waarna ik zelf de bestelling zelf had geplaatst. Allereerst kreeg ik een thermoshirt met lange mauwen, een helm en knie-,arm- en pols beschermers voor het skaten.

Zaterdag 2de kerstdag was eigenlijk niet veel anders dan de eerste met die verstande dat we weg gingen richting Ed en Connie. Daar stond nog iets op schema wat we al weken geleden hadden afgesproken, even lekker bubbelen in het bubbelbad buiten ongeacht of het nu boven of ondernul was. Maar helaas was bijna al het sneeuw verdwenen dus zie je alleen maar een beetje sneeuw. Hierna ook weer de buiken gevuld en wat heeft het ook toen weer gesmaakt.

Zondag 3de kerstdag, vanmorgen om 5 uur uit bed om een duurloop te gaan doen van een kleine 21 km. Waarom zo vroeg uit bed zie ik u denken!! Nou er kwam vandaag een bootje (Indian Point) binnen en daar moest even een printer geïnstalleerd worden. Dus iets over zes weg maar na 7 km begon de onderbuik te protesteren maar toen ik bij km 13 was waar ik de keuze moest maken ging het weer goed, dus besloot toch maar iets verder te gaan en op naar de 21 kilometer. En heb het mooi verteerd in een langzaam tempo, alleen thuis aangekomen heb ik toch een sprintje getrokken de trap op richting de kleinste kamer.

Zoals zo vaak valt het altijd weer tegen en zo gebeurde het dat ik rond half 4 weer thuis was en de dag al bijna weer voorbij was maar drie zondagen zijn toch te lang dus een werkmoment is van harte welkom.

11 reacties op Tis weer voorbij die mooie Kerst

  1. knap hoor dat je om 05:00 uur gaat lopen om daarna nog te gaan werken!! Topper!! en dat bubbelbad ziet er wel heel goed uit. Ik kom toch zeker een keer bij je lopen en kan ik dan gelijk even een plekje in het bad reserveren?

  2. Tiny zegt:

    Ik mag dan altijd wel vroeg zijn maar om te gaan lopen om 5 uur. Nou….nee!

  3. Claudia zegt:

    Heerlijk zo’n bubbelbadje, was de bros (met luchtbellen) beetje slecht gevallen!? Maar toch knap om de 21km af te maken.

    Werk ze weer.

    liefs Beerin.

  4. John zegt:

    Jullie zijn weer verwend. Je hebt weer aardig wat kilometers onder de zolen gehad, maar 5.00 uur pfffff das wel erg vroeg.
    Alvast een hele fijne jaarwisseling.

  5. Koen Martens zegt:

    Er zijn dus meer van die gekken op zondag ochtend, liever gezegd nacht🙂

    je weet dat ik het boeiend vind wat voor een werk je doet dus aan de naam INDIAN POINT had ik voldoende.

    http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=835075

  6. Jacqueline zegt:

    Je darmen bubbelden nog lang na. Gelukkig wel je 21 km kunnen afmaken.

  7. JeeWee zegt:

    Ha,ha….. 5 uur. Waanzinnige tijd. Knap dat je het op kan brengen om dan te gaan lopen.
    Enne die helm, kan geen kwaad met die gladheid van de afgelopen dagen.

  8. John zegt:

    Altijd “shit” als je darmen andere plannen hebben dan jij. Al met al toch fors km’s gedraaid!.

  9. Rinus zegt:

    Lekker vroeg op zeg en heerlijk dat bubbelen in de tuin.
    En éven is altijd langer is mijn ervaring.
    Deze site van het live volgen van schepen is leuk om te zien en kijk regelmatig welk bootje aan de kade van Corus ligt!.
    http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?level0=100
    Groet Rinus./

  10. rikpuntnl zegt:

    @Rinus: Wij doen dit via aislive en daad zie je de bootjes gewoon varen op het kijkende moment. Marinetraffic heeft een tijds vertraging maar dat neemt niet weg dat het wel erg leuk is om te volgen.
    @Koen:Leuk om te zien dat jullie niet alleen hardlopen leuk vinden.
    @Broeder Ronald: Helaas ben ik zelf niet in bezit van zo’n prachtig Bubbeltjebad.
    @John: It was really really “shit”to have

  11. hans zegt:

    mooie duurloop in een rustig tempo…. ga je helm maar vast oppoetsen want binnenkort moet je aan de slag😉

Geef een reactie

