Daar is tie weer, of toch niet!!

Hallo vriendinnen en vrienden, al weken moet ik mij schamen vanwege het feit dat ik geen blog geplaatst heb en natuurlijk ook heel weinig blogjes gelezen heb. In de zomermaanden is er voor mij altijd wel een periode van weblogmoeheid en deze heeft inmiddels plaats gevonden. Natuurlijk gaat het goed en dit zal duidelijk worden in het volgende verhaal.

Allereerst heb ik tijdens mijn verblijf in Ferrol heerlijk wat km gemaakt want in een week had ik meer dan 60 km gelopen en dit waren bijna allemaal heuvel trainingen. Ik had het daar ook reuze naar me zin maar moest toch echt weer naar huis.

En nadat ik weer voet op Nederlandse bodem had gezet kreeg ik de week erna toch een behoorlijke verkoudheid waardoor mijn trainingen compleet in het water vielen.

Op 3 juli was er weer een Sensation White en daar had ik kaartjes voor, vroeger ging ik met Lydia maar nu ging Kevin mee, ja een vader zoon uitje. Prachtige beelden blijven op onze netvliezen hangen van dit geweldige evenement.

sensation2009

Dus rond 21.30 aldaar en om 22.30 ging het event pas echt van start. Het was weer een geweldig spektakel waar zowel ik als Kev geweldig op terug kunnen kijken. Ook waren Rob en Meriam er bij. Rob is een oude dienstmaat en dit was weer een leuk weerzien. Nu op naar het volgende feest, de Dance Parade in Rotterdam op 8 augustus (nee RR, ik kom echt wel want dit is op de dag)

Toen de verkoudheid na een week weg was kreeg in op maandag weer een leuk reisje, dit keer ging ik samen met Ed naar Malta voor service werk op 3 bootjes. Maandag 6 juli vertrokken wij om half 5 namiddag naar Schiphol om daar om 20.30 te vertrekken. Helaas zagen we tot onze verbazing dat het vliegtuig 4 uur vertraging had en dit werd uiteindelijk 5 uur dus doken wij op 01.00 uur het luchtruim in. S’morgens vroeg om 4 uur geland en daarna gelijk naar het eerst bootje. Daarna even naar het hotel de spullen weg brengen en gelijk vragen of er nog een nacht bij kon. Helaas want er was een dance event van MTV en dit werd live uitgezonden de dag erna. Toen op naar het volgende bootje en om 14.30 op de lounge bootje gestapt die ons naar het derde bootje bracht en daar zag ik mijn kans schoon om even mijn ogen te sluiten want het bootje lag 2 uur buitengaats op een 50 km vanuit de kust.

Na de werkzaamheden zijn we weer terug gebracht en zo zaten al onze werkzaam heden erop voor de dinsdag en was het inmiddels al 8 uur in de avond en gingen we even Valletta in voor een lekkere maaltijd en zo gebeurde het dus dat ik rond 00.00 in het mandje lag en Total loss in slaap viel.

De volgende morgen iets later uit de veren dan regulier en een ontbijt gedaan waaruit duidelijk blijkt dat Malta een Engelse kolonie is geweest en sinds september 1964 onafhankelijk is. Scramble egg, witte bonnen in tomaten saus, gebakken eieren drijvend in het vet waren slecht een klein voorbeeld van het zeer uitgebreide ontbijt. Na ons ontbijt weer vertrokken naar het 2de bootje van de dag ervoor om daar de resterende puntjes nog even te doen.

Toen werden we weer opgehaald met de taxi die ons naar Hotel Inter Continentaal waar ik een geweldige kamer had op de 8ste verdieping en op de 10de was een super buiten zwembad waar de middag door hebben gebracht.

intercontinatal

Niet dat ik veel gezwommen heb maar met een temp van 36 graden in de schaduw kan ik dan goed vertoeven en heb heerlijk geslapen.

Een ding was wel opkomen zetten na mijn reis en dat was een heuse kriebel hoest. Ik was blij dat de griep en de kriebelhoest niet tegelijkertijd was anders zou het maar zo een Mexicaanse griep kunnen zijn geweest. Anderzijds was het knap vervelend dat de bronchitis de kop opstak want hierdoor vielen wederom de trainingen in het water.

Het wilde maar niet vlotten en zo ben ik toch maar weer aan het trainen geslagen, voordat het over was. Toen ik de eerste 10 weer gelopen en het ging heerlijk maar na afloop kreeg ik weer een hoestbui waar je eng van werd.

Maar maandag 13 juli was het welletje en moest de er maar een visite gedaan worden bij de dokter. Alles zag er goed uit en ik kreeg weer een antibiotica kuurtje en codeïne pilletjes tegen de kriebels voor het slapen gaan. Toen ik op de zaak kreeg ik weer een werktripje want op dinsdag ging ik via Madrid naar Gran Ganaria waar een bootje met een dood werkstation. Leuk weer even een Spaanse eiland bezoeken na Tenerife. Ik vertrok om ongeveer negen uur s’morgens weer richting Schiphol en kwam om negen uur in de avond aan in mijn hotel in Las Palmas en werd om 23.00 uur weer opgehaald om naar het bootje te gaan. Deze lag net iets buitengaats dus eerst met het lounge bootje er naartoe. Op het bootje waren ook een groep bemanningsleden en andere engineers om wat problemen op te lossen. Toen we net buiten de haven waren dokken we de golven in terwijl ik net daarvoor tegen een paar andere vertelde dat de zee zo rustig was bonkte echt van de ene golf in de andere golf. Eerst stopte we bij een ander bootje waar een paar man aan boord zouden gaan maar dat ging het niet worden. In middels waren diverse mensen van kleur verschoten en hingen over het bootje of over de wc pot om zich te ontdoen van hun maaltijd. Dus ook Rich zat er even als een dood vogeltje bij en probeerde mijn ogen en oren geheel te ontdoen van mijn omgeving.

Om aan boord te stappen met een lounge boot word er gebruik gemaakt van een gainway ladder of een touw ladder maar door de woest golven was dit niet mogelijk dus werd er gekozen om via de basket aan boord te gaan.

Ook kreeg ik te horen dat ik de volgende morgen pas van boord zou gaan dus mijn hotel verblijf heeft niet langer geduurd dan 2 uur. S’morgens om half 9 weer van het bootje en op naar het vliegveld. In mijn koffer had ik ook dit keer sportkleding mee maar ook dit keer ging het ongeschonden mee terug naar huis.

cartefrancevid

En dan afgelopen vrijdag, eindelijk de welverdiende vakantie naar La France. In Vidauban hebben wij een huis gehuurd waar we met 8 personen genieten van de welbekende zon.

lesclos

Op zondagmorgen ben ik mijn eerste training gedaan, een bergje in de buurt met daarop een kerk was het eikpunt om te volbrengen, helaas naar verwoede pogingen de weg er naartoe te vinden liep ik uit eindelijk richting St. Maxime door de mooie licht glooiende wijnvelden waar de druiven in de zon aan het rijpen zijn om straks volgroeid vermorzelt te worden om uiteindelijk in een fles te belanden als een heerlijke Franse wijn.

Vandaag is het maandag en komt er een eind aan deze overview van de voorbije weken waarin ik geteisterd werd door verkoudheden en bronchitis. En het laatste nieuws is dat er een spier in mijn bil nogal vervelend doet, maar dit neemt niet weg dat er getraind wordt voor de HMM.

8 Responses to Daar is tie weer, of toch niet!!

1. Ronald schreef:

eindelijk weer een bericht! Ik blijf het zeggen.. wat een vervelende, nare baan heb jij toch! Geweldig om het allemaal te lezen. Geniet nu lekker van de vakantie (en je Porsche voor de deur :)) en ik ga je snel zien!!

groeten
    RR

2. John schreef:

Ik ben al op zoek gegaan naar een waarbenjijnu.nl op je naam. Jeetje wat is het lang stilgeweest op je blog. Je hebt in ieder geval weer genoeg meegemaakt, en de verkoudheid is jou deur ook al niet voorbijgevlogen. Goed te lezen dat je er weer bent en de training ondanks een opspelende bilspier probeert te hervatten.
    Succes!!

3. Tiny schreef:

Wat een verhalen weer! Voorzichtig met die niet helemaal mee werkende spier in je bil.

4. John schreef:

Tja Richard, dat tempo van reizen kan ik niet meer bijhouden 🙂 Lekker dat je af en toe daar ook nog aan lopen toekomt. Nou, sterkte in de vakantie..zomaar een paar weken op één adres blijven in Frankrijk zal niet meevallen 😉

5. hans schreef:

zo, ben je met de sportauto. makker. wat een verhaal. goed weer wat van je te horen. heel veel plezier. mooie omgeving

6. Jacqueline schreef:

Yes, je was er weer. Geniet van je vakantie in Frankrijk, dat ziet er trouwens heel goed uit.

7. Patricia schreef:

Kijk maar uit met die bilspier! Als het dezelfde is als bij mij kan je daar erg lang last van hebben!
    Leuk plekje om te verblijven in Frankrijk…. hoort die auto erbij?

8. Rinus schreef:

Je bent er weer, wat een verhaal zeg en weer veel mee gemaakt.
    Rustig aan en komt goed.