X-Sock versus VitaSan

Even weer een update van de afgelopen dagen, donderdag ben ik weer 2 km verder gegaan en bracht mijn afstand tot 15 km. Het was lekker weer en heb dan ook goed gelopen, de bpm was begint er alweer beter uit te zien dus met 149 tevreden.

130308.jpg

Vrijdag niets gedaan, ja alleen werken natuurlijk maar geen sport activiteiten ontplooit. Dan vandaag, ik wilde er een soort zwerfafstand loop van gaan maken. Ik dacht ik kan er 17 doen maar mocht een 21ger gaan dan die afstand en voel ik me lekker dan pakken we een grotere afstand. Dus om 05.00 uit de veren, Kevin ging de krant rond brengen en ik maakte alles gereed voor vertrek, drinken, toiletpapier, reflectorband, Garmin en mp3 speler .

Om 06.00 vertrokken en ging richting de molens, deze route is eigenlijk de 21 of 30 km route dus wat zou het brengen. Zoals altijd zie ik vele mooie weide vogels in de polder, zo zag ik vandaag tot 2 keer toe een grote zilverreiger en ook 2 grutto,s die niet echt opvallen in het weiland. Ook de Scholeksters zijn er weer in kleine groepen, straks wanneer de eieren gelegd zijn proberen zij hun nest te beveiligen door middel van het over jou hoofd heen scheren en luidkeels kabaal maken.

Bij het 17 km punt (Zijdebrug) besloot ik om de 30 km te gaan doen, met drink voorraad had ik daar al wel stilletjes rekening mee gehouden. Rond de 20 km werd ik ingehaald door een hardloper uit Nieuw- Lekkerland, hij had al 8 marathons gelopen waarvan 7 X Rotterdam en 1 X Etten Leur maar is daar nu al enige jaren mee gestopt ivm drukte en de leeftijd begon ook een rol te spelen. Na 2 km ging de loper er weer van tussen en paste ik mijn tempo weer aan rond de 9.3 km/u.

150308.jpg

Na ruim 3 uur was ik weer bij het startpunt en was toch blij dat ik weer thuis was, lekker even in bad gezeten en s,middags wilde ik even naar Runnersworld Dordrecht om een paar nieuwe X-Socks Energizer er bij te kopen, dat pakte even iets anders uit want ze hadden ook de VitaSan Sport-Compressiekousen.

Dus heb ik een keuze gemaakt om toch voor deze laatste te gaan want de VitaSan kousen hebben door hun ondersteunende werking een preventieve werking op het ontstaan van blessures van spieren en pezen van het onderbeen. Na enige worsteling had ik ze aan en ze zitten als gegoten. Maar de X-Socks waren ook in de aanbieding want het 2de paar koste de helft van de prijs, dus ook die er nog bij. Zo kwam er weer een einde aan een sportieve dag.

Zo straks een patatje!!!!

7 reacties op X-Sock versus VitaSan

  1. Petra zegt:

    Krijg nou wat! Supergoed Rich! Zo van 4 weken weinig of niet lopen een 30op de hele vroege ochtend. MEGAGOED!!

    Ik ben benieuwd hoe je de Vitasan ervaart. Ze zijn best moeilijk om aan te trekken, maar vergeleken met de energizers zitten ze heel goed en strak.

    Geniet van je zeer welverdiende patatje! Proost! Ik ben trots op je.

  2. Ronald zegt:

    goed gedaan Broeder! je bent weer helemaal terug!
    en knap hoor, om 0600 op pad.. !! goed goed goed

  3. martine zegt:

    zo zeg, goed gelopen ineens zo maar 30 km!!
    En wat een bikkel om 6 uur in de morgen…..maar wel een mooi rondje zo in de morgen🙂

  4. Koen zegt:

    Knap werk Rich.
    het is al een hele pluim als je met gemak de vitasan kunt aankrijgen.

  5. ronnie zegt:

    Mooi dagje…. alleen dat einde met een patatje met valt me een beetje tegen (maar wel lekker…)

  6. jan zegt:

    Je bent weer goed bezig Rich! Doe je nog mee aan de 10 km dwars door Dordt?

  7. Katrien zegt:

    Wel kijk eens hier “HIS BACK” en je zegt nie hoe !! super haver binnen gehapt zeker😉 leuk jong ,ben blij voor jou
    ps je grappen die je doormaild zijn “TE GEK”😉

Geef een reactie

