Back in town

Yes we are back in town, 2 weken geleden vertrokken we met de gedachte “Op naar de zon”. Lekker naar een vakantie land waar ik de ervaring deel van het mooie weer met soms een bui. Helaas was het dit jaar ietsje anders.

De heen reis doen we altijd in 2 dagen, een goedkoop hotelletje en met als extra dit jaar een bezoek aan Futuroscope. Op de heen reis ging het niet helemaal naar wens, voorbij Parijs liep de auto ineens beroerd en nadere bestudering wees uit dat een bougiekabel niet goed op de bougie zat. Dit tot gevolg dat de boel was gaan smeulen, maar Rob (een van de buurmannen) loste dit even op door een tape erom heen te plakken. In Châteauroux hebben we nog even een stop gemaakt om nieuwe kabels te halen en probleem opgelost.

Zondag na aankomst in het plaatsje Azur op de camping La Paillotte een mooie omgeving met ruime staanplaatsen. Al snel de boel geïnstalleerd en daarna een lekker biertje gevat. In de avond uren hebben we toen gegeten bij het restaurant op de camping, maar daar konden we zeker geen 10 voor geven. De dagen erna hebben we allerlei activiteiten gedaan zoals naar het strand gaan en genieten van de hoge golven (adembenemend), naar Adrenaline parc de Moliets waar je tussen de bomen doorklimt via touwen en balken (super) maar na een route ben ik foto’s gaan maken. Lydia en Rob zijn ook nog wezen windsurfen in het meer waar de camping aan lag.

In de daarop volgende week kwam er een periode waarin regen veelvuldig uit de hemel naar de aarde viel, toch lieten we er ons niet echt door uit het veld slaan en geprobeerd wat andere activiteiten te doen. Een daarvan was karten in Magescq. Een buitenbaan van 1200 meter waar grote snelheden behaald konden worden, niet dat ik die behaalde want in de eindstand stond ik ergens in het midden. Maar tijdens de tweede heat kwam de regen ook weer met baken naar beneden en drijfnat stapte we uit de kart.

Een dag shoppen in Biaritz was een echt uitje voor de dames, lekker rond neuzen in van de winkels van Lafayette. Toch viel het tegen want buiten, ja je raad het al regen. Toch aan het einde van die middag iets droger en hebben we een bezoekje gebracht aan Saint-Jean de Luz, dit was een mooi vissers plaatsje waar we rond acht uur heerlijk vis en vlees gegeten hebben.

Enkele dagen later wilde we toch ook nog een wandeling maken in de Pyreneeën en maakte daarvoor een reis naar het plaatsje Sare. Dit kleine dorpje met 1 Gendarme die in het hart van het dorp de mensen vriendelijk toesprak was een mooie basis om een tocht van ongeveer 3 uur te maken door het mooie berg landschap. Na pakweg een halve km dook daar plots een hond uit het maïsveld, ik schrik natuurlijk maar deze trouwe viervoeter had niets geen kwaad in zich. Nee sterker nog, deze Boomer heeft samen met ons nog 11.5 km meegelopen als maatje. Echt ongelofelijk maar waar. Terug in het dorp was hij dan ook binnen enkele minuten weer verdwenen. Have a look att TTSM

Van hardlopen was weinig te merken maar als enigste wilde ik het meer rond lopen, dus vrijdagmorgen de wekker om 8 uur (ja het is vakantie) maar ook nu waren de ZonnenGoden niet met mij, enkele uren later zag ik een zonnestraal verschijnen en zag mijn kans. Op pad en heerlijk bijna 20 km afgekabeld in een mooie omgeving waarna in de middag een bezoek aan het strand waar een strak blauwe hemel stond een welkom vermaak. Take a view

Zaterdag morgen druppelde het voor de verandering, rond 13.00 uur koppen bij elkaar, spullen zo snel mogelijk in de auto en hop naar huis. Om 15.00 uur reden we weg en om 03.00 uur weer thuis waar je Senseo drink.

Om een lang verhaal kort te maken, ik had het niet willen missen, alhoewel ik de regen kan missen. Op naar de volgende.

5 Responses to Back in town

1. Tanja schreef:

Klinkt gezellig, jammer van de regen. Goed dat je er weer bent!

2. Petra schreef:

Jaaaaaa, he’s back!! Jullie hebben wel veel lol gehad zo te lezen èn te zien! En Rich! Je hebt samen met een hond gelopen? Ik val zowat van m’n stoel.

3. koen schreef:

Welkom terug Rich.
    Zo te lezen heb je toch een leuke vakantie gehad.

4. Rinus. schreef:

Welkom terug en een mooie actie volle vakantie gehad en jammer van de regen.
    Groet Rinus.

5. Broeder Ronald schreef:

ziet er allemaal goed uit Broeder!! Welkom back!