De kramp van Schoorl 2009

Verkrampt neem ik plaats achter mijn PC waar ik dan ook krampachtig start met het schrijven van mijn Schoorl 2009 loop.

Zo vrienden, vriendinnen en lezers. Het was D-Day, eerste wedstrijd na de 5 km wedstrijd in september jongstleden.

Nou het wordt een verhaal hoor, toch enige censuur zal  voor de lezer fijn zijn want daar wijk ik niet al teveel over uit.

schoorl20095

Vanmorgen vroeg vertrokken naar Schoorl om hopelijk om 07.15 aldaar te verschijnen in het huisje van Peet en Erik waar ook Ma@urice had daar geslapen. Tegen 7:30 kwam ik aan want er heerste gladheid en dan moet je het noodlot niet tarten.

schoorl20093

Het was weer een laaiend enthousiast weerzien, en een klein uurtje later kwam ook Broeder Ronald en Claudia de nummer 1 berenin van Terschelling.

schoorl20099

De spanning was best wel hoog want we willen scherpe tijden zetten, dus eerst even lekker bijgepraat en rond 10 uur vetrekken we naar de sporthal voor de groepsfoto. Nou en er waren er weer veel, even allemaal opnoemen dan. Topper Tiny, Marathon Mo, Rinus, Martine, Ingrid, Karin, Jacqueline, Hans, Bjorn, Wanno, Ron, John, Koen, Birgit, Illian, Fred, Petra en Erik, M@urice, Broeder Ronald, Claudia, Monique en Frank natuurlijk (aanvulling volgt na zien van de foto).  Na ongeveer 40 foto’s was het tijd om naar ons startvak te gaan, zoals altijd is dat een drukte van jewelste.

schoorl20097

Dan iets na 11 uur kom ik opgang om aan mijn eerste 30 km wedstrijd te beginnen en het gaat erg lekker zo aan het begin. Na 10 km zit ik op 12.5 km per uur en denk “wouw, dat zou een mooie tijd kunnen worden.” . Tot de 20 km denk ik “wow wat borrelt er zo van binnen” en dan begint de ellende.

Ik krijg hevige buik krampen en moet geregeld even wandelen, durf niet de bosjes in te vliegen want het zou zomaar een Sunami kunnen veroorzaken. En had niet zoveel toilet papier op de man. Dus door kwakkelen maar.

toilet-papers

Bij de 25 km stapt er wederom een andere krampgeval bij mijn binnen. Mijn linker kuit lijkt te rollen en slaat diverse keren vast.

Maar wees eerlijk, wanneer je nog 5 km heb te gaan wordt alles beter, niet dus. Blijf door baggeren en de tijden lopen nu over de 6 minuten. Uiteindelijk herpak ik me zelf en kan km 29 in een mooie tijd afsluiten om vervolgens km 30 tot 3 maal toe een kuitkrampaanval te krijgen dus de laatste km is ook nu weer naadje. Maar goed, Rich gaat over de finish en maak het glas weer half vol door de denken 2:41 is ook best mooi.

schoorl20098

Teruglopend naar de sporthal belt Wim Vertelman op, Wim is een oude dienst collega en hebben elkaar al 20 jaar niet meer gezien in levende Life. Dus heel even bij praten maar ik had het koud en wilde drinken. Dus in de sporthal zie ik Martine en vertelde zij mij dat ze tijdens haar halve marathon iemand had gereanimeerd en dat hulp uiteindelijk te laat kwam. Ook hoorde ik van Martine dat Claudia ook helemaal stuk was gegaan en dat ze rond de 2:30 binnen zou zijn gekomen. Ik dacht heel even terug aan de woorden die zij voor de race mij vertelde, maar vond het jammer voor haar want stuk gaan is niet leuk.

schoorl200911

Hierna wilde ik graag naar het huisje terug om even lekker op te warmen. Besluit wel eerst om het eerste probleem weg te gaan werken, de buikkramp. Sluit me netje achter in de rij aan en na een kleine 5 minuutjes is het grote moment daar MIJN BEURT. Ik doe de deur open zet mijn linker been in de Dixi en wat gebeurt er, slaat mijn kuit weer op slot, krepeer van de pijn en kan onmogelijk de Dixi in.

Al snel kreeg ik hulp van een 10 km loper ik weet niet hoe zijn naam was, maar geloof me ik was deze man dankbaar. Na de tweede poging om te Dixi in te gaan slaagde ik met vlag en toiletpapier. Het volgende probleem diende zich aan, waar was het huisje nu eigenlijk? geen idee. Dus bedacht ik me geen moment en belde ik Petra op of zij misschien mij te hulp kon schieten, Dus kwam de Peet Peet, dit is een geweldige fiets waar op ik naar het huisje vervoerd zou gaan worden.

schoorl20096

Dus eerst even een stukje lopen langs het parkoers en net erlangs zeg Peet “spring maar achter op”. Ik spring achterop en wat er toen gebeurde kon ik in mijn stoutste dromen niet geloven. Mijn beide kuiten sloegen muurvast, mijn oortje van de MP3 player zit vast in de fiets en breekt natuurlijk. Snel kreeg ik hulp van 2 heren en ging op de grond liggen. Kolertjes zeg, wat deed dat zeer. Nog steeds had ik het erg koud en op de grond word je er ook niet warmer van. Dus na weinig verbetering vroeg ik of zij mij even overeind wilde takelen.

krampBeide heren ook jullie hartelijk bedankt voor de geboden hulp, kon het echt gebruiken. Ik probeerde langzaam wat stapjes te zetten en een jongen en een meid vertelde dat er een massagepraktijk op de Koningsweg 4 is. Hier ontmoet ik Menno  Huiberts die samen met een collega een actie had voor sporters en massage. Nou ook Menno heeft zijn uiterste best gedaan om mij uit het krampendal te halen. Met als resultaat dat ik na 45 minuten weer in redelijke staat het pand kon verlaten. Menno ook jij bedankt voor de goeie service.

Peet stond buiten de 10 km wedstrijd te bekijken en ik mocht nu poging 2 gaan wagen om achter op de fiets te klimmen. Suc7 dit keer en was helemaal happy. Op naar het huisje waar iedereen zat te wachten, even het leed gedeeld met Claudia want samen hebben we het niet echt best gedaan en was het een aanslag op ons verstandelijk vermogen.

schoorl200910

Inmiddels begonnen er telefoons te rinkelen van andere bloggers die met smart zaten te wachten in de Klimduin waar we wat zouden gaan drinken. Even een douche gepakt en op naar het volgende gezelligheidspunt. Even lekker de boel geëvalueerd onder het genot van een hapje en een drankje en Bjorn deelde de verdiende prijzen uit die diverse lopers ontvingen voor hun bijdrage aan de marathon.

Na afloop ga Broeder Ronald en ik samen even op de kiek voor ons jaarlijkse klimduin moment waarna ik afreis richting Alblascity.

schoorl20092Met kramp in mijn kaken van het lachen kijk ik natuurlijk terug op een geweldige dag waarin ik weer vrienden en vriendinnen ontmoet maar ook nieuwe vrienden en vriendinnen heb ontmoet. Iedereen bedankt voor alle aanmoedigingen en bedankt voor de gezelligheid.

schoorl2009

Foto,s volgen zo spoedig mogelijk (die andere webloggers zijn zo traag!!!! en ik heb me de krampen zitten schrijven vandaag zeg.

schoorl20091

22 reacties op De kramp van Schoorl 2009

  1. GertN zegt:

    Jeetje Richard, jij hebt nogal wat hulptroepen nodig gehad vandaag! Wel de finish gehaald, dat is toch mooi. Misschien te snel gestart?

  2. rikpuntnl zegt:

    @Gert: Misschien heb je daar gelijk in, doelstelling van een gemiddelde van 12 en was 12,5 rond te 18 km.
    Weer wat geleerd denk ik.

  3. Fred zegt:

    Ik lees het al, echt van een leien dakje ging het ook bij jou niet. Desondanks een mooie tijd! Gelukkig inmiddels wat hersteld (wat mij betreft). Op naar de marathon(?), ik moet er nu even niet aan denken.
    Leuk verslag overigens!

  4. Jacqueline zegt:

    Ondanks de kramp(en) toch een hele snelle tijd.
    Leuk je in het “echie” gezien te hebben.

  5. Patricia zegt:

    Balen zeg van die krampen! dat kan zo’n vreselijke pijn doen. Gelukkig maar dat die massagepraktijk open was en je snel kon behandelen. Nu even een paar dagen lekker ontspannen, dan loop je straks weer als een kieviet!

  6. martine zegt:

    dan heb ik je nog in goede staat gezien na de wedstrijd :-)
    maar dat is je valkuil, te snel starten omdat je je goed voelt…mooie les voor de marathon. Het blijft altijd bijzonder hoeveel tijd we dan inleveren als het mis gaat.
    was leuk je weer effe te zien!!

  7. Claudia zegt:

    Was leuk kennis te maken, volgende keer modderen we samen (neem wel grote rol mee ;-)). Wel een verschrikkelijk leuk verslag om te lezen.

  8. Peet Peet zegt:

    Nou Rich, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt! Ik lig alweer in de kramp van het lachen. Wat een dag zeg….wat hebben we gelachen en ge’huild’, wat lag je daar te shaken op de grond.
    Het is gegaan zoals het gegaan is, vergeet die laatste 10 km, alhoewel je er wel een leerpuntje van kunt maken, maar dat terzijde.
    Enniewee…..volgend jaar weer een poging. Het is niet voor te stellen dat het nog gezelliger kan worden!
    Dikke kus van mij.

    Wat heb je een gave auto!

  9. hoi Broeder!! het was weer onwijs gezellig met je!! Heb, zoals ik je al zei, echt gemist in de Honky Tonk! Volgend jaar niet meer naar Frankrijk gaan de dag ervoor. Balen van je krampen maar je weet, pijn is tijdelijk, de herinnering voor eeuwig!! Zet nog wel even de klimduin foto erop.. kan niet ontbreken toch?

    Om jouw woorden te gebruiken: Bedankt voor het lachen.. het was onwijs gezellig

  10. M@urice zegt:

    Verdorie, kreeg net weer enorm last van kaakkrampen!!

  11. Rick zegt:

    Tot halverwege ging het erg lekker gezien de tijden. Jammer van de problemen daarna. Gelukkig is Schoorl een druk bezocht evenement, want je kon wel wat helpende handen gebruiken ;-)

  12. Frank zegt:

    …. en dan durven mensen nog te zeggen dat hardlopen een saaie sport is!

  13. Ron zegt:

    Wat een verhaal zeg! je vertelde het in de Klimduin maar een echte voorstelling ervan kunnen maken lukt mij nu pas. Hoe voelden de beentjes nu?

  14. John zegt:

    Mooi verslag, Richard. Was leuk je weer te ontmoeten maar wel een shitdag voor je (en dan heb ik het niet alleen over je buikkrampen). Al met al toch een fraaie tijd, hoor!

  15. Tiny zegt:

    Tjeetje Richard wat heb jij een lichaam dat kan protesteren. Moet je eens naar laten kijken;-)

  16. Bjorn Paree zegt:

    Andere webloggers traag met foto’s ? ? Tja… ik moest 1230 foto’s uploaden en dat duurt natuurlijk eventjes. Ga maar snel kijken !! Foto 529 / 530. Daar kon je nog lachen en had je geen last van krampen. Top je weer eens gezien te hebben.

  17. Die laatste zin!! Foto,s volgen zo spoedig mogelijk (die andere webloggers zijn zo traag!!!! en ik heb me de krampen zitten schrijven vandaag zeg.

    Ik heb in een deuk gelegen!!! We moeten echt een keer samen lopen.. goed voor mijn spieren, de lachspieren!! Leuke nieuwe foto’s staat er bij nu Broeder! Het was helemaal TOP met je!

  18. hans zegt:

    Hey Ries.. hele mooie foto’s heb je.. Haha. Ja jammer van je kramp. Maar beter nu dan tijdens die topmarathon op 5 april. Hou alles heel dan gaat het goed komen met je.

  19. Mo zegt:

    Leuk je gezien te hebben en ondanks de krampen toch mooi tijd gelopen.

    Groet Mo

  20. rinus zegt:

    Jeetje pietje, wat een verhaal zeg en wat heb je allemaal meegemaakt dit weekend.
    Toch een puike tijd hoor en jammer dat ik je niet echt gesproken heb , wie weet een ander keer.
    Nu lekker uit rusten.
    Groet Rinus.

  21. Koen Martens zegt:

    Gelukkig gaat het weer de goede kant met je op.

  22. […] Een ding zou ik bijna vergeten maar in dit blogje sprak ik over een opvallende transformatie. Tja en al is het Carnavalsweekend Rich komt niet in zijn paterspak naar Schoorl. Nee, totaal iets anders. Ik heb geen haas maar een konijntje op de 30 km. En dit konijntje is in het dagelijkse leven het Beerinnetje en zij zal dit Leeuwtje gaan konijnen. Wilde altijd al eens gehaast worden en was best jaloers op beerinkonijntje dat zij wel gehaast werd op diverse wedstrijden en toen ik dat haar gekscherend vertelde zei zij spontaan “ik ga jou hazen in Schoorl” maar vind konijnen toch veel vrouw vriendelijker. Dus dit mysterie is bij deze ontrafelt.  Of te wel ik ga weer genieten in Schoorl, hopelijk nog veel meer dan vorig jaar. […]

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 259 andere volgers

